Itt az okosóra

Az okosóra háború elkezdődött. A technológiai piac már régóta számít a debütálásra- amelyet ezidáig elsőként az Apple-től vártak. Az iWatch megjelenésére már tavaly számítottak, ám az amerikai óriás egyre késlekedik. Bár a márkajelzést már júliusban levédették, a kiszivárgott pletykák szerint az iWatch-ot csak egy év múlva- 2014 utolsó felében dobnák piacra. Eközben a Samsung beelőzött… […]

Az okosóra háború elkezdődött. A technológiai piac már régóta számít a debütálásra- amelyet ezidáig elsőként az Apple-től vártak. Az iWatch megjelenésére már tavaly számítottak, ám az amerikai óriás egyre késlekedik. Bár a márkajelzést már júliusban levédették, a kiszivárgott pletykák szerint az iWatch-ot csak egy év múlva- 2014 utolsó felében dobnák piacra. Eközben a Samsung beelőzött…

A Juniper piackutató cég új tanulmányában úgy becsüli, hogy az újgenerációs intelligens karórák piaca 36 millió darab kütyüt fog számlálni 2018-ra. Maga a szegmens egyébként nem új- ám az Apple és a Samsung belepése minden bizonnyal katalizátorként fog hatni erre a piacra. Sőt egyes értesülések szerint a Google és a Microsoft is fontolgatja hasonló eszköz bevezetését.

A Samsung új órájának árazásáról nincsenek információk, az iWatch-ról ugyanakkor a Forbes online kiadása úgy tudja, hogy az Apple 200 dollár (mintegy 45,5 ezer forint) körüli áron dobná piacra. Ám míg az amerikai cég egy rendkívül jövedelmező lehetőségként tekint az okosórákra, addig úgy fest, hogy a Samsung csak egy marginális eszközt lát bennük az okostelefonok mellett. (Az új, kamerát és hangszórót is tartalmazó Galaxy Gear egy alkalmazás segítségével csatlakoztatható lesz az Samsung okostelefonjaihoz).

Így amennyiben az Apple egy forradalmian új design-nal és koncepcióval állna elő, még megelőzheti dél-koreai riválisát.

SOCIAL BOX