GOLD-BÜRO, a magyar irodabútor-piac örök szereplője

– Önök a hazai irodabútor-piac egyik legrégebbi szereplői. Számtalan változást megéltek, testközelből tapasztalták meg a piac fejlődését, az átalakuló divatrendeket. – A GOLD-BÜRO 2000 Kft. 1992-ben alakult, irodabútorok forgalmazásával, szállításával, egyedi gyártásával, lakberendezéssel és belsőépítészettel foglalkozunk immár több mint 20 éve. A rendszerváltás előtt a DOMUS Szervezéstechnikai Mintatermében kezdtem el dolgozni, amely akkoriban a Bútorker […]

Önök a hazai irodabútor-piac egyik legrégebbi szereplői. Számtalan változást megéltek, testközelből tapasztalták meg a piac fejlődését, az átalakuló divatrendeket.

– A GOLD-BÜRO 2000 Kft. 1992-ben alakult, irodabútorok forgalmazásával, szállításával, egyedi gyártásával, lakberendezéssel és belsőépítészettel foglalkozunk immár több mint 20 éve. A rendszerváltás előtt a DOMUS Szervezéstechnikai Mintatermében kezdtem el dolgozni, amely akkoriban a Bútorker mellett egyedül kínált irodabútorokat a hazai piacon. Aztán a kilencvenes évek elején nagy változások történtek, számos forgalmazó és gyártó cég alakult, hiszen ebben a kereskedelmi szegmensben űr keletkezett a külföldi bútorok tekintetében. Nagyon sok cég Olaszországból és az északi országokból hozta be a termékeket, aminek az volt a hátránya, hogy pár év múlva – ha ezek a szériatermékek megszűntek, mert közben a gyártók színt, stílust, fazont vagy dizájnt váltottak – a bútorokat már nem lehetett pótolni, kiegészíteni. Ekkor határoztuk el, hogy magyar irodabútorokat fogunk forgalmazni.

– Milyen stratégiával érték el sikereiket?

– Azért forgalmaztunk elsősorban magyar termékeket, mivel a vevőkörünk túlnyomó többségét állami nagyvállalatok és cégek alkották, amelyek 4-5 év múlva is ugyanazt a típust szerették volna megvásárolni a vállalat bővülése vagy átalakulása során. Ezt az igényt külföldi termékekkel nem tudtuk volna kielégíteni, hiszen a szériatermékek folyamatosan változtak. Szinte az összes hazai bútorgyárral munkakapcsolatban álltunk, mára már azért tisztult a piac, és számos cég megszűnt. A kilencvenes évek közepén a központosított közbeszerzés során megnyertük az állami intézmények ülőbútor-szállítására kiírt pályázatot, amely csaknem két éves periódust ölelt fel. Emellett számos illusztris partnernek szállítottunk, így többek között a NATO-nak, a Westelnek, a Richter Gedeon Gyógyszergyárnak és a Volksbanknak, valamint a Magyar Televízió régi székházát, 2006-2007-ben pedig az Ibiden Hungary japán cég Budapest-közeli gyártóüzemét és több ezer négyzetméteres irodaházát rendeztük be. Referenciáink között megtalálható reptéri szálloda, étterem, kávézó, kulturális központ, oktatóterem és könyvtár is. A cégünk ISO-minősítéssel rendelkezik, vagyis a minőségbiztosítási és vállalatirányítási rendszerünk a megrendelés felvételétől a kiszállításig megfelel az európai uniós normáknak.

– Milyen szolgáltatásokat kínálnak?

– Teljes körű szolgáltatást kínálunk: felmérjük az igényeket, a helyi adottságokat, 3 dimenziós látványterveket készítünk költségmentesen, majd szállítunk és a helyszínen összeszereljük a bútorokat. Lakberendezői végzetségem is segít abban, hogy az általunk berendezett irodai tér minél inspirálóbb és harmonikusabb legyen. Úgynevezett „kulcsrakész” megrendelőink is vannak. A széria vagy egyedi bútorok mellett az árnyékolás, a függönyözés, az irodai kisgépek, a növény- illetve fali dekorációk is a munkánk részét képezik – feladattól függően. Mindemellett egyedi bútorokat is tudunk gyártatni, szerződésben állunk több gyártóüzemmel, de alapvetően forgalmazók vagyunk annak minden előnyével. Hiszen a bútorgyárak csak a saját – meghatározott színskálával és formavilággal rendelkező – termékeiket értékesítik az odalátogató vásárlónak, míg mi a bútorpiac széles palettát ismerjük, nagyobb kínálatot tudunk felajánlani, tudjuk, hogy az egyedi igényekhez milyen terméktípusok illeszkednek. A bútorok kiszállítását, helyszíni szerelését szakembereink végzik. A termékekre 5 év garanciát kínálunk, ezért a gyártók kiválasztásánál hangsúlyosan ügyelünk a minőségre. A szervizszükségleteket pedig 24-48 órán belül tudjuk teljesíteni.

– A nemzetközi nagy gyártók saját helyi stúdióval is rendelkeznek, így a termékeiket maguk árusítják Magyarországon is.

– A hosszú évek alatt kialakult egy stabil vevőkörünk, akik többnyire a középkategóriás termékeket vásárolják. Emellett sok esetben a gyártónál olcsóbban tudjuk értékesíteni a bútoraikat, ugyanis ha szerződünk egy gyártóval, akkor éves szinten olyan sok terméküket forgalmazzuk, hogy árkedvezményt biztosít számunkra, így gyakran olcsóbban tudom kínálni a bútoraikat, mint a saját helyi képviselőjük.

– Hogyan alakul a hazai bútorok piaca?

– Egyre kevesebb magyar cég teheti meg, hogy bővül. Ma már több helyről kérnek be árajánlatot, és az ár-érték alapján választják ki a beszállítót. Azonban az is tendencia, hogy a Magyarországra jövő külföldi cégek saját hazájuk termékeit preferálják, nagyon sok esetben külföldről hozzák be a bútorokat apportként, így nem a magyar termékeket vásárolják meg. Azért is forgalmazunk hazai bútorokat, mert a külföldi termékek esetében a garancia érvényesítése hosszabb ideig tart.

– Hogyan változott az irodabútor-divat az elmúlt évtizedekben?

– A rendszerváltozás óta a színek, a bútorok formavilága és a munkafolyamatok is óriási változáson mentek keresztül. 20-25 éve még a szürke-fekete színek domináltak, aztán a melegebb faszínek jöttek divatba, mint  a cseresznye, a bükk, vagy a natúr színek. Mostanában pedig a minimál stílussal együtt a wenge, a bézs, a drapp és a barna egyéb árnyalatai kerültek előtérbe. De a munkafolyamatok is változnak, amelyek meghatározzák az igényeket. Egy munkaállomás régebben állt egy írógép-asztalból, melyhez egy ívvel kapcsolták az íróasztalt, valamint az asztal alatt egy függesztett fiókos konténert helyeztek el. Akkoriban sok helyen nem voltak még számítógépek, ma pedig a legtöbb helyen csak laptopot használnak, ezért a régi irodabútor-konfigurációkra nincs igény. Előtérbe kerültek a formázott asztalok, az L alakú formák. Munkavégzéstől függően sokan – például az ügynökök, üzletkötők – egy saját kis mobil boxszal rendelkeznek, amelyet igény szerint mozgathatnak, zárhatnak. Adott esetben színes babzsákok, fotelek egészítik ki a sokkal kötetlenebb munkafolyamatok helyszíneit. Persze a bútorok stílusa és formavilága függ az adott cég profiljáról és tevékenységi köreitől, hiszen egy pénzügyi osztály munkatársai még mindig az íróasztalaik mellett dolgoznak. A bútor formakultúrája is nagymértékben megváltozott a rendszerváltás óta, jelenleg a minimálstílus a divatos.

– Milyen termékek a legnépszerűbbek?

– A mai közép- és felsővezetők a 30-40-es korosztályból kerülnek ki, akik a minimálstílus jegyében rendezik be irodáikat, ahol a sötétebb színek, a fém kiegészítők, a high-tech látványvilág, a szögteles formák és az egyenes vonalak dominálnak. Az asztalokat régebben a 2,8-3 cm vastagságú bútorlapok jellemezték, most pedig a piacon meghatározó olasz dizájn vékonyítja a lapokat (1,8-2,5 cm). Sok esetben a lap elemelkedik a lábtól, amely könnyed, lebegős, átláthatóbb asztalformát eredményez. A recepciós pultokat egyedi elgondolás alapján készítik, belsőépítészek álmodják meg, és mi teljesítjük legjobb tudásunk szerint. A székeknél az ergonómia alaptényezővé vált, az elmúlt években megjelent az üléscsúszka, a derékmerevítő, a 3 dimenziós karfa, vagyis a 3 D-ben mozgó székek a keresettek; valamint a forgószékeknél nem a teljes szövetes, hanem a lélegző, hálós támla a divat.
 

SOCIAL BOX