9 millió új iPhone fogyott

Az amerikai cég nem árulta el, hogy az eladási statisztikák csak a boltokban értékesített telefonokra vonatkoznak, vagy beleszámolták az előrendelt készülékeket is. Az elemzők szerint az adatokat valószínűleg együtt számolták, mert az 5C modell a megjelenése előtt egy héttel már előrendelhető volt. A két okostelefon változat közül az 5S modell a technológiailag fejlettebb, az 5C […]

Az amerikai cég nem árulta el, hogy az eladási statisztikák csak a boltokban értékesített telefonokra vonatkoznak, vagy beleszámolták az előrendelt készülékeket is. Az elemzők szerint az adatokat valószínűleg együtt számolták, mert az 5C modell a megjelenése előtt egy héttel már előrendelhető volt.

A két okostelefon változat közül az 5S modell a technológiailag fejlettebb, az 5C pedig az olcsóbb, gazdaságosabb változat. A termékek bejelentésekor sokan kritizálták az Apple fejlesztőit, hogy nem vittek elég újdonságot a modellekbe.

Ehhez képest a vállalat 9 millió darab új okoskészüléket értékesített, félelmetes nagyságú- 80 százalékos növekedést produkálva az iPhone 5-höz képest, amely tavalyi bevezetésének első hétvégéjén 5 millió darabos forgalmat hozott.

Az értékesítések során egyértelműen a drágább 5S készülék volt a kelendőbb- a modell mostanra az előrendelések miatt már el is fogyott- új szállítások pedig már csak októberre várhatók.

A businessweek írása szerint a siker oka- amellett, hogy az ikonikus modell új készülékei olcsóbbak a korábbi verzióknál- a kínai piacon keresendő. Korábban Kínában az újonnan bevezetett iPhone-ok, csak három hónappal azt követően álltak a fogyasztók rendelkezésre, hogy az Egyesült Államokban és más piacokon megjelentek. Ez volt az első alkalom, hogy az IPhone-ok a Csendes-óceán mindkét partján egyszerre jelentek meg. Kínában a modell óriási érdeklődést vonzott- különösen az 5S és a készülék aranyszínű változata. 

SOCIAL BOX