A Nespresso az irodaházakban is hódít

Üzleti megoldások A Nespresso kapszulás rendszereit azért fejlesztette, hogy az olasz kávézókból jól ismert eredeti espresso minőséget otthoni vagy irodai környezetben is megkaphassák a fogyasztók. A Nespresso több mint 8000 alkalmazottat foglalkoztat közel 60 országban, 2012-ben a vállalat nemzetközi kiskereskedelmi hálózata több mint 300 exkluzív boutique-ból állt. A svájci központú cég 2006 óta van jelen […]

Üzleti megoldások

A Nespresso kapszulás rendszereit azért fejlesztette, hogy az olasz kávézókból jól ismert eredeti espresso minőséget otthoni vagy irodai környezetben is megkaphassák a fogyasztók. A Nespresso több mint 8000 alkalmazottat foglalkoztat közel 60 országban, 2012-ben a vállalat nemzetközi kiskereskedelmi hálózata több mint 300 exkluzív boutique-ból állt. A svájci központú cég 2006 óta van jelen a hazai piacon, és a rendkívül sikeres háztartási szegmens után idén az üzleti szektor felé is nyitott. A Nespresso világszínvonalú szolgáltatásai három fő pillére épülnek: a kivételes minőségű kávé, az innovatív kávégépek és a személyre szabott szolgáltatás. A kiváló minőséget jól jelzi az az adat, hogy a világ összes kávétermésének mindössze 1-2 %-át használják fel Nespresso-kapszulák készítéséhez.

Itthon még kevéssé elterjedt, de Nyugat-Európában előszeretettel használják a Nespresso üzleti fogyasztásra szánt gépeit, kávéit irodai környezetben, illetve a HORECA szektorban. „A Nespresso megoldásainak egy részét kifejezetten az üzleti világ elvárásaihoz alkalmazkodva fejlesztette ki, hogy kiszolgálja a magas minőségű kávé iránt mutatkozó igényt. A Nespresso professzionális, kapszulás kávégépei egyszerű kezelhetőségükkel és letisztult, elegáns formájukkal tökéletesen illeszkednek minden üzleti környezetbe, minőséget sugároznak, használatuk pedig rendkívül egyszerű. A vállalat a választékot illetően is megkülönbözteti üzleti kínálatát: a 8 variánsban elérhető kapszulák kerek, lapos formájukkal kis helyet foglalnak, de a megszokott magas Nespresso minőséget képviselik” – mondta Flesch Gábor, a Nespresso magyarországi vezetője.

A Lyreco a kizárólagos hazai forgalmazó a B2B üzletágban

2013. január 1-től a Nespresso magyarországi központja a francia alapítású, Magyarországon 2006 óta működő Lyreco-val működik együtt a Nespresso professional gépek hazai forgalmazása kapcsán. A Lyreco irodaszer forgalmazó vállalat nagy tapasztalattal rendelkezik a B2B kereskedelem terén, ezért a Nespresso Svájcban már 1997-ben partnerséget kötött velük. A Lyreco svájci egységében 100 fős Nespresso Business Solutions személyzet dolgozik, és több tízezer üzleti gép van használatban. A Lyreco által forgalmazott Nespresso Business Solutions 2013 januárjától Magyarországon különböző üzleti csatornákra fókuszál, úgy mint az irodák és a HORECA szektor.

Egy csésze kávé nem csak felfrissít, segíti a koncentrálást, de imázst épít, oldottabbá teheti a hangulatot és elindíthat egy fontos beszélgetést. Ez az üzleti életben különös jelentőséggel bírhat, így egyáltalán nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk a partnereket, üzletfeleket. „Egy szép és stílusos kávégép erősíti a vállalat imázsát és megmutat egy szeletet a cég kultúrájából” – mondta Bajkó Eleonóra, a Lyreco Kereskedelmi Vezetője.  „Sőt, egy-egy kávézási élmény meghatározhatja a megbeszélés hangulatát, sikerességét. A legújabb trendet képviselő kapszulás rendszereknek pl. megvan az a varázsa is, hogy a vendég maga választhatja ki a hangulatához illő keveréket. A kapszula-kínálás és -kiválasztás folyamata így önmagában is oldja a hangulatot, és egy minőségi szintet határoz meg a tárgyalás idejére”– tette hozzá Bajkó Eleonóra.

TÁRKI-felmérés

A Nespresso és Lyreco megbízásából a TÁRKI által végzett – vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási szokásokra fókuszáló – októberi kutatás is alátámasztja, hogy a két cég együttműködése szép jövő elé néz. A válaszokból ugyanis kiderült, hogy a hazai cégek 99 %-nál természetes, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megvendégelik. A kávé szerepel az első helyen, ha kínálásra kerül a sor, ezt követi az ásványvíz (79%) és a tea (53%), szendvicset, süteményt jellemzően nem ajánlanak. Az sem mindegy, hogy milyen feketét kínálnak: a válaszolók 77 %-a kiemelten fontosnak tartja, hogy jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. A kutatásból kiderül az is, hogy a legjobb minőséget képviselő kávé felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72 %), valamint azt kívánják üzenni, hogy cégük számára minden tekintetben fontos a minőség.

Ráadásul ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza – állítja a megkérdezettek harmada. A kutatásban résztvevő cégek 31 %-a szerint egy-egy tárgyalás sikerességéhez a jó kávé is hozzájárulhat, sőt, 34 %-uk úgy véli, hogy a kávégép minősége még a cég reputációját is építi. Továbbá a válaszadók 17 %-a rendelkezik kapszulás rendszerekkel, a többség szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet használ. Az üzleti keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára jellemző, hogy a megkérdezett cégek csak 3%-a nem tart kávégépet. Azoknak a válaszadóknak a 44 százaléka, akik szívesen váltanának egy kapszulás rendszerre, inkább megvásárolná a gépet, míg 32%-uk számára a bérleti konstrukció vonzóbb.

SOCIAL BOX