Ez lett a vége! A Google és a németek

A Google kommunikációjában és filozófiában tetten érhető hangzatos szlogenek következménye ezúttal nem kirívó és extra belsőépítészet lett, hanem egy a cég imázsához képest visszafogott iroda, amely azért a tematizált terekkel mégiscsak ezer szállal kötődik az internetes óriáshoz. Vagyis az a bizonyos alma mégsem gurult messzire a fájától a düsseldorfi Google-irodában sem. A tervező munka során […]

A Google kommunikációjában és filozófiában tetten érhető hangzatos szlogenek következménye ezúttal nem kirívó és extra belsőépítészet lett, hanem egy a cég imázsához képest visszafogott iroda, amely azért a tematizált terekkel mégiscsak ezer szállal kötődik az internetes óriáshoz. Vagyis az a bizonyos alma mégsem gurult messzire a fájától a düsseldorfi Google-irodában sem. A tervező munka során a cég vezetői és a belsőépítészek mellett a munkatársak véleményére is adtak, így az alkalmazottak óhaját, sóhaját és vágyát is becsatornázták a végső változatba.

Az eredetileg neutrális munkatér a kreatív megoldásoknak köszönhetően a nyitott terek, az egyéni munkaállomások, konferenciaszobák, rekreációs területek és kommunikációs zónák egészséges harmóniáját valósították meg, ahol a dinamizmus, a kreativitás, a játékosság és a rugalmasság az úr. Szóval azért a Google alapmantráit most se hanyagolták, miközben a hely szelleme, azaz Düsseldorf is megjelenik áttételesen, amely a Ruhr/Rajna vidék legnagyobb városa. Egyébként a település a természeti szépségek környezetében az haute couture egyik fellegvára is, amely az exkluzív Königsallee sugárúton manifesztálódik, vagyis Németország divatközponjáról beszélhetünk. A 46 munkaállomást tartalmazó munkahelyen az indusztriális hangulat uralkodik – a város maga is ismert nehéziparáról –, amelynek loftos jellegét az élénk színek teszik izgalmas irodabelsővé, vagyis a nehézipar és a divat egy csarnokban szívják a levegőt.

Képek: Jens Kirchner

SOCIAL BOX