Olyan új irodát akartunk létrehozni, ami a saját szakmánknak szóló közösségi tér is egyben

Ezzel a céllal indult a Kastner Kommunity iroda kialakítása, meséli Járadi Judit projektvezető.

Az Év Irodája verseny legjobbjai minden évben friss inspirációként szolgálnak az iroda kialakítás előtt állók számára, ezért idén is megkérdeztük őket a tapasztalataikról.

Az Év Közösségi Irodája 2021 díj nyertese, a Kastner Kommunity egy nyitott kreatív ügynökség, minden értelemben, ami Tóth Andrea ügyvezető kreatív-igazgató koncepciója volt.

“Olyan új irodát akartunk létrehozni, ami a saját szakmánknak szóló közösségi tér is egyben, így született meg a Kastner Kommunity” – emelte ki Járadi Judit.

Milyen funkciókat szerettetek volna beépíteni az új térbe és miért?

A koncepciónk lényege egy hibrid tér kialakítása volt, amely egyrészt otthont ad az Kastner reklámügynökségnek, másrészt helyszínéül szolgál szakmai eseményeknek és a tágabb értelemben vett kreatív ipar találkozó helyévé válhat. Szükségünk volt vendégtérre, színpadra, kiállítótérre, közösségi irodatérre speciális funkciókkal, úgy mint telefonfülke és csendsarok, egy tárgyaló vagy az ügynökség számára klasszikus iroda rész.

Hogy készültetek elő, mielőtt elkezdődött a fizikai megvalósítás?

A helyszín kiválasztása közel olyan hosszú folyamat volt, mint maga a megvalósítás. Nehezen találtunk olyan teret, amely ennyi funkciónak otthont tud adni és még sztorija is van. A megbízott építész Bársony István már a helyszín kiválasztásakor bekapcsolódott az előkészítésbe és közösen esett a választásunk a nyolcadik kerületre. A II. János Pál pápa tér és a Népszínház utca sarkán álló brutalista lakóház nagy üvegportálos sarki üzlete izgalmas feladatot és kihívást jelentett, illetve lenyűgözött minket a környék építészeti sokszínűsége, a jó infrastrukturális ellátottság és a park közelsége is.

Milyen elemeket tudtatok újrahasznosítani?

Új nyílászárók beépítése helyett az üvegportált az eredeti fémszerkezetet megtartva állítottuk helyre, de izgalmas sztori a korábbi Mézes Mackó cukrászda megmaradt étel liftje is, amely az emeleten a privát irodarész “titkos” bárszekrényét rejti, míg a földszinten az elektromos kapcsolószekrény kapott benne helyet. Az aknát az épületet átszövő elektromos kábelezés elrejtésére használtuk.

Ha voltak feszült pillanatok akár a tervezési szakaszban, akár a kivitelezéskor, mihez kapcsolódtak és hogyan tudtátok áthidalni őket?

Eichinger Gyöngyi belsőépítész a második szakaszban csatlakozott a projekthez és a Bársony István építész stúdió által kidolgozott alapokra kellett megoldásokat hoznia, amit kiválóan oldott meg, így gördülékenyen haladtak a folyamatok.

Mi volt a legkritikusabb, legembertpróbálóbb pont?

A büdzsé tartása jelentette a legkritikusabb pontot, hiszen a pandémiával összefüggésben az emelkedő építőanyag árak is hatással voltak a projektre.

Ki/kik tartották kézben házon belül a folyamatot?

Csapatban dolgoztunk, ami segítette a nehézségek áthidalását: a koncpeció, a projekt menedzsment és a pénzügyek felelősei közösen vitték előre a szekeret.

Hogyan adtátok át az irodát a kollégáknak?

A pandémia alatt a régi irodánkat felmondtuk, ezért nagyon várták a kollégák az új irodát és kíváncsian tekintettek a hibrid térben rejlő lehetőségekre is. A beköltözős bulit tényleg akkor tartottuk mikor épp csak megszáradt a festék a falon.

Mennyit használjátok jelenleg az irodát és mire?

A home office és a jelenlét kb 50-50% maradt az ügynökségben, de a közösségi eseményeken mindig megtelik a hely. Mivel a tér nagy része nyitott, így a kávézó és a coworking pult az iroda tértől függetlenül tud működni, kiegyensúlyozott forgalmat biztosítva.

Ha újra kezdenétek, van olyan, amit máshogy tennétek a megszerzett tapasztalatook alapján?

Ha újra kezdhetnénk, biztosan bevonnánk dedikált építésvezetőt a projektbe. Mivel itt “csak” egy felújításról volt szó, ennek jelentőségét alábecsültük.

Mikor és minek a hatására neveztetek a versenyre?

A korábbi években is nyomon követtük Az Év Irodája versenyt, ezért tudtuk, hogy ha egyszer lesz egy jó projektünk, akkor be fogjuk nevezni. 2020 év végén, pár héttel a nyitás után adtuk be a pályázatot, amire épp időben el tudtuk készíteni a fotóanyagot is.

Ha használtátok kommunikációs célra a versenyen elért eredményeteket, milyen formában és milyen céllal tettétek (pl. employer branding)

A Kastner Kommunity márka bevezetése és megismertetése kapcsán fontos mérföldkő számunkra, hogy 2022-ben elnyertük Az Év Közösségi Irodája díjat. Kommunikációnkban tudatosan használjuk az elnyert címet, amely segít új bérlőket, rendezvényeket a helyszínre vonzani.

Ha egy izgalmas, jól működő és könnyen megközelíthető közösségi irodát kerestek, próbáljátok ki a Kastner Kommunity-t!