Itt az új Heineken iroda, ahol munkaidőben kell inni

A Heineken Korea nemrég költözött új irodába Szöulban, közelebbről a Kangnam negyedbe, ahonnan fantasztikus panorámában gyönyörködhetnek a dolgozók. Interaktív munkakörnyezet megteremtésére törekedtek a tervezők, ahol a kollégák szabadon dolgozhatnak és beszélgethetnek. Az alaprajzi elrendezést is meghatározta a flexibilis munkakultúra és a márka filozófiája. Utóbbi abból indul ki, hogy a Heineken sör friss, tiszta, természetes és […]

A Heineken Korea nemrég költözött új irodába Szöulban, közelebbről a Kangnam negyedbe, ahonnan fantasztikus panorámában gyönyörködhetnek a dolgozók. Interaktív munkakörnyezet megteremtésére törekedtek a tervezők, ahol a kollégák szabadon dolgozhatnak és beszélgethetnek. Az alaprajzi elrendezést is meghatározta a flexibilis munkakultúra és a márka filozófiája. Utóbbi abból indul ki, hogy a Heineken sör friss, tiszta, természetes és örömteli. A cég logójában megjelenő vörös szín is az itt dolgozó emberek dinamizmusát és energiáját hirdeti. Az új iroda pedig ezeknek az értékeknek a vizuális megjelenését biztosítja.

Miközben az egyterű munkahelyen látszólag véletlenszerűen vannak elhelyezve a pultok, azok egy egységes koncepció részei.  A fehér bútorok és a sok zöld növények, vagy éppen az árpa színű faajtók mind-mind látszólag egyszerűséget tükröznek, valójában egy kifinomult konstrukció alkotóelemei. A látogatók és az alkalmazottak az iroda középpontjában elhelyezkedő multifunkcionális térben koncentrálódnak. A formális és informális munkatereket összekötő kis közlekedők behálózzák a munkahelyet, igazi közösségi hálózatot formálva mindenütt. Az iroda egyfajta nomádjelleget is mutat jelezve a munkaszervezet mobilitását, miközben az egyes funkciók szinergiahatása a cég dinamizmusát jelképezi.

A többfunkciós térben kisebb-nagyobb csapatok dolgozhatnak együtt, amely a Heineken közösség érzetét biztosítja, ezáltal az iroda szíve is itt dobog, hogy ilyen szentimentálisan fogalmazzunk. Relaxálhatnak az alkalmazottak vagy megihatnak egy kávét, vagy elolvashatnak egy könyvet a könyvtárban. Az interaktív munka és a kötetlen kommunikáció jobban stimulálja a dolgozókat az innovatív ötletek kifundálására, hiszen ez a központi tér valójában úgy működik, mint egy agora. A dolgozók itt összegyűlnek, majd szétszélednek, és mindenki magával visz a kollégája gondolataiból egy kicsit, hogy aztán azt hozzátéve a sajátjához, valami új szülessen. Arról nincs infónk, hogy ebben a sör mekkora szerepet játszik.

 

Fotók: Kwon Oh Duk
 

SOCIAL BOX