A preventív ingatlanüzemeltetés

Ez az elmélet bizonyára a kedves Olvasó számára is ismerős, azonban az elmélet ismerete és annak gyakorlati hatékony alkalmazása nem ugyanazt jelenti. A SPIE Hungária esetében nem csupán elméletről, hanem rendszeresen alkalmazott, kifinomult gyakorlatról van szó. A preventív megközelítés azt jelenti, hogy nem a már bekövetkezett meghibásodások elhárítására kerül sor, hanem – a meghibásodás megelőzése […]

Ez az elmélet bizonyára a kedves Olvasó számára is ismerős, azonban az elmélet ismerete és annak gyakorlati hatékony alkalmazása nem ugyanazt jelenti. A SPIE Hungária esetében nem csupán elméletről, hanem rendszeresen alkalmazott, kifinomult gyakorlatról van szó.

A preventív megközelítés azt jelenti, hogy nem a már bekövetkezett meghibásodások elhárítására kerül sor, hanem – a meghibásodás megelőzése érdekében – a létesítmények állapotát rendszeres, széleskörű átvilágításnak vetjük alá.  Ennek során mind a műszaki rendszerek, berendezések, mind az infrastrukturális szolgáltatások folyamatai és színvonala felmérésre kerülnek. Az átvilágítást nem csupán az objektumban szolgáltatást nyújtó munkatársak végzik, hanem az –  a magyar FM piacon kevéssé elterjedt módon – a SPIE Hungária minőségirányítási és műszaki minőségbiztosítási csapatának koordinálásával és támogatásával zajlik. Megtörténik a vállalt szolgáltatási szint (SLA) és az elvégzett tevékenység összevetése a gépészeti, elektromos karbantartások, hatósági vizsgálatok terén, de ugyanígy a takarítási, őrzési és egyéb infrastrukturális tevékenységek esetében is.  Ezen túlmenően az érintett berendezések, rendszerek állapotfelmérésére is sor kerül. Végeredményként a létesítmény tulajdonosa/bérlője/hasznosítója részére szakszerű – akár költségbecsléssel kiegészített – javaslatokat dolgozunk ki az üzemzavarok megelőzése, a biztonságos, hosszú távon gazdaságos és megbízható létesítménygazdálkodás érdekében. Az így készült jelentésben rámutatunk a még ki nem használt szinergiákra és az energiahatékonyság növelési lehetőségekre is. Ilyen módon támogatni tudjuk megbízóinkat a gazdálkodás átláthatóságában és tervezhetőségében.

Más oldalról közelítve: a felmérés során mi magunk is visszajelzést kapunk arra vonatkozóan, hogy az operatív folyamataink valóban optimálisak-e, illetve hogy valóban jó gazdaként kezeljük Ügyfeleink vagyonát. Ez csupán az egyik eszköz célunk elérése, az Elégedett Ügyfél irányába.

SOCIAL BOX