Hogyan működjön az okos város? – Trendek, innovációk a városi közlekedésben és parkolásban
Magyarország legfontosabb parkolási és mobilitási rendezvényét 2015. december 2-án, Budapesten, a Larus Rendezvényközpontban tartják. A Magyar Parkolási Szövetség harmadszorra rendez olyan konferenciát, amely nem csupán a szűk szakmai csoportokat kívánja megszólítani, hanem az autóipar, az energiaszolgáltatók, IT és telekommunikációs cégek magyar és külföldi képviselőit is. 2015-ös CEE Parking Development Forum fővédnöke, Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium, gazdaságszabályozásért felelős államtitkára, aki köztudottan évek óta elektromos hajtású gépjárművel közlekedik és az Megújuló Energia Társaság (MASZOLÁR) elnökeként, már az EU képviselősége idején is foglalkozott azokkal a témákkal, amelyek a jövő garázsainak üzemeltetésében meghatározóak lesznek.
Elektromos autók
Idén két olyan aktuális és izgalmas témával is kiemelten foglalkozik a CEE-PDF 2015. december 2-i rendezvénye, Budapesten a LARUS Rendezvényközpontban, mint a dugódíj és a dízel botrány hatásai. Az utóbbihoz kapcsolódva a GÉMOSZ elnöke, Gablini Gábor előrejelzéseit is meghallgathatjuk az elektromos autók és az alternatív hajtányok elterjedését érintve. A köznyelvben dugódíjként élő, környezetterhelési díj fogalomhoz kapcsolódva a CEE-en bemutatják több európai város példáját is, olyanokat ahol vezettek már be dugódíjat és ahol másként oldották meg a környezetterhelés csökkentését, költségeinek a fedezetét – a kerekasztal beszélgetés moderátora, Szirmay Tamás építészmérnök, a Hungaropark Oktatási és K+F, innovációs bizottságának elnöke.
Megvalósulhat az álom: a gyors és egyszerű parkolás
Az elmúlt három évben számos olyan innovációt mutattak a be a PDF-en, amelyek hozzájárultak a városi közlekedés jobbá tételéhez, aminek szerves része a parkolás, ami akkor jó, ha gyors és mindig meg tud valósulni. Ezt hivatott segíteni a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is, amelynek elnöke, Veres Mihály is előadást a tart a rendezvényen. Mivel jelenleg egy gépjármű a nap 24 órájából 22 órát parkol, A garázs fejlesztések és azok az újszerű megoldások, amiket bemutattak, mindenképpen szükségesek, hogy a városlakók kényelmesebben, gyorsabban, környezettudatosabban tudjanak közlekedni. Így hát az IKT szektortól kezdve az ingatlan befektetőkön át az autóipar képviselőiig mindenki érdeklődve várja a legújabb ötleteket, fejlesztési terveket. Kugel Tibor, a Hungaropark alelnöke, a dugódíj kérdés köréhez kapcsolódva az ingatlanok, a hasznosítható városi parkolóhelyek relevanciájában tart előadást.
Amikor már az ember nem vezet többé
A legtöbb figyelmet kapott autóipari fejlesztések egyértelműen az önvezető autókra irányult az elmúlt években és ez a tendencia még jó pár évig kitart, hiszen hatásai nem csupán az autóiparra, de a környezetre, a társadalomra, a szociális kapcsolatainkra is érzékelhetőek lesznek. Ehhez a témához kapcsolódva Kocsis Ferenc Árpád, az Európai Parkolási Szövetség magyar munkatársa a közeljövő városi közlekedés trendjeiről, az elektromos- és önvezető autókról valamint a már Magyarországon is terjedő közösségi szolgáltatásról, a car sharingről tart előadásokat. A vezető nélküli autókban rejlő lehetőség számos ponton hozzájárul a városok intelligenssé tételéhez: car sharing, az online rendelhető saját autó és az, hogy a járművünk nem áll a 24 órából 23 órát parkolva, izgalmas időket vetít előre a városi közlekedés terén.
Az információtechnológia fejlődése lehetővé teszi, hogy sokkal gyorsabban, hatékonyabban feltárjuk az összefüggéseket, új tudást szerezhetünk az általunk használt rendszerekről, amikre reflektálva jobb életkörülményeket teremthetünk. Ez a fajta új intelligencia minél szélesebb körben történő elterjesztését és beépítését a különböző iparági képviselőkbe, tűzte ki célul a CEE, és remélik, hogy ez a fórum nagyban hozzájárul város és annak működésének okossá tételéhez.