Elképesztő tervek! A Ford gigantikus munkahelyi kampusza így fog kinézni

A 70 épület átalakítása során egy új vállalati székhely és egy új termékfejlesztő kampusz jön létre, amelyek nyitottságban és a kollaborációs tevékenységek támogatásában méltán vehetik fel a versenyt majd a Szilikon völgy technológiai óriásaival, mint például a Google vagy éppen a Tesla. A Ford szakértői személyesen tanulmányozták előzetesen a Stanford Egyetem és a Michigan Egyetem […]

A 70 épület átalakítása során egy új vállalati székhely és egy új termékfejlesztő kampusz jön létre, amelyek nyitottságban és a kollaborációs tevékenységek támogatásában méltán vehetik fel a versenyt majd a Szilikon völgy technológiai óriásaival, mint például a Google vagy éppen a Tesla. A Ford szakértői személyesen tanulmányozták előzetesen a Stanford Egyetem és a Michigan Egyetem kampuszait, valamint a tech vállalatok székhelyeit.

Az elemzők szerint a jelenlegi kivitelező árak alapján az összköltség elérheti az 1.2 milliárd dolláros kiadást is. Az épület megújítások mellett a kampuszokat utakkal kötnék össze, fedett sétányok és zöldövezetei részek hálóznák be a területet, és igény szerint elektromos járművekkel lehetne közlekedni az egyes épületek között. A tervek szerint az energiafogyasztás közel 50%-kal csökkenne a jelenlegi állapotokhoz képest.

A Ford újjávarázsolt központja azért nem teljesen szakít a 20. század stílusával, amikor az üvegből és acélból épült irodaépületek domináltak, hiszen az új kampusz az ikonikus Ford World Headquarters köré épül, amelynek hétköznapi neve a szlengben Üvegház. A legendás épület még 1956-ban épült a Ford régi gyára és a Ford Múzeum mellett.

Az új projektet egy pozitív időszakban kezdik el megvalósítani, amikor a vállalatcsoport milliárdokat költ dollárban az amerikai és mexikói összeszerelő gyáraira. Az átalakítások amúgy is időszerűek, hiszen a régi épületekhez csaknem hat évtizede nem nyúltak.

A nyitott és kollaborációs munkakörnyezet segíti majd a dolgozóinkat, hogy jobban éljenek, a döntéshozó mechanizmus felgyorsuljon, így végső soron jobb eredményeket érhessünk el, mondta Mark Fields elnök-vezérigazgató. A projekt egy alaposan átgondolt terv arra is, hogyan tudják a Ford létesítmények csökkenteni az ökológiai lábnyomukat.

Larry Emmons, a JLL ingatlanügynökség Michigani vezetője hozzátette, hogy egy nagyon előrelátó projektről van szó, és mutatja, hogy a Ford képes alkalmazkodni a változó autóiparhoz. A kutatás-fejlesztési és mérnöki tevékenységek átalakítása támogatja az új technológiákat, amelyekkel lépést lehet tartani az ágazatban jelentkező gyors változásokkal – különösen az elektromos autók piacán forradalmi az átalakulás. A Dearbornban tervezett beruházások a környező településekre is jó hatást gyakorolnak, elég csak a beszállítók és vállalkozások részesedésére gondolni.

A termékfejlesztésre specializálódott kampusz várhatóan 2023-ra fejeződik be, míg a Ford főhadiszállás köré tervezett második vállalati kampuszt 2021-ben kezdik el fejleszteni, és az átadást 2026-ban tervezik. Most az első lépés az új Ford Research and Engineering Center fejlesztése, ahol jelenleg 12 ezer fő dolgozik, de ha elkészülnek, akkor csaknem 24 ezer munkatársra számítanak.

SOCIAL BOX