Bekukkantottunk a H&M budapesti PR-bázisára

A H&M 2005-ben érkezett Magyarországra, azóta 22 városban 39 üzlettel vannak jelen az országban. A május 26-án megnyílt új budapesti üzlet kapcsán ellátogattunk a boltba és az épületbe is, ahol az egyik kész irodába nyerhettünk betekintést. Az UNESCO Világörökség részeként nyilvántartott, impozáns Váci 1 épületében található az iroda az ötödik emeleten. Az irodák bejárata trükkös […]

A H&M 2005-ben érkezett Magyarországra, azóta 22 városban 39 üzlettel vannak jelen az országban. A május 26-án megnyílt új budapesti üzlet kapcsán ellátogattunk a boltba és az épületbe is, ahol az egyik kész irodába nyerhettünk betekintést. Az UNESCO Világörökség részeként nyilvántartott, impozáns Váci 1 épületében található az iroda az ötödik emeleten. Az irodák bejárata trükkös helyen van, a Szamos felől kell megközelíteni. Már az elején egy eklektikus kép tárul elénk, ugyanis az épület gyönyörűen restaurált, aranyozott boltívei és a régi korokat idéző csillárok között jutunk el a folyosóig, ahol egy ultramodern, 21. századi miliő fogad bennünket. Miután a lift felrepített minket, egy nagyon letisztult showroomba érkezünk meg. Itt sokakban felmerülhet, hogy mi az a showroom. Egy olyan bemutatóterem, ahol a következő kollekciókkal találkozhatnak a partnerek még a boltba kerülés előtt. Ezeket a ruhadarabokat promóciós céllal állították ki az irodába, ugyanis különféle fotózásokra és médiaeseményekre ki lehet kérni a ruhákat, ezzel is képviselve a márkát és promotálva az egyes kollekciókat.

Tehát többek közt ilyen módon hivatott a PR-tevékenységet képviselni a showroom. A több száz négyzetméteres irodában összesen egy munkaállomás található, ahonnan a PR-részleg irányítja a munkafolyamatokat. Maga az iroda egy nagy szobából áll, ahol a ruhák, a munkaállomás és két próbafülke található. A teret szigorú belsős előírások szerint rendezték be, rengeteg kötelező elemet kellett úgy elhelyezni a helyiségben, hogy a showroom egy átlátható képet alkosson. Az iroda mindig a kollekciók tematikájának megfelelően van feldíszítve, s mivel a márka már az őszi-téli kampányra készül, így kopár, havas fákkal dekorálták ki a termet. Egyáltalán nem kelt zord hangulatot, sőt! Mindenki odáig van a megelevenített természeti elemekért. A natúr, tiszta részletek és a fehér dominanciája jellemzik a teret. A bemutatóteremben két kényelmes kanapé és egy falra szerelt LCD-TV is helyet kapott, ahol folyamatosan futnak a bemutatók videói. A világításnál igen praktikus megoldást láthatunk, ugyanis rengeteg lámpa lóg le a plafonról, ám egyenként, külön-külön állíthatóak, így azt az elemet világíthatják meg vele, amelyiket a leginkább szeretnék kiemelni. Továbbá olyan hangulatlámpákat helyeztek el, melyek a szoba egy-egy darabját teszi még hangsúlyosabbá. Bár, napközben sokszor nincs is szükség a világításra, ugyanis a nagy üvegablakoknak köszönhetően mindig világos a helyiség.

A H&M természetbarát törekvései és fenntartható nézetei fontos részét képezik a márka üzletpolitikájának, igyekeztek az új üzlethelyiséget és az irodát is ebben a szemléletben megalkotni. Az üzletek kialakításakor és az üzemeltetés folyamán is olyan új technológiákat használnak, amelyekkel csökkentik a környezet terhelését. Például energiafogyasztás-mérőberendezéseket létesítettek annak érdekében, hogy optimalizálják és csökkentsék az összes üzlet és iroda energiafogyasztását. Kizárólag energiatakarékos fényforrásokat használnak, valamint nagyon komoly előírásaik vannak a hűtés-fűtés-ventiláció terén is, csakis a legújabb generációs VRF-rendszereket építik be. Van egy tiltólistájuk is a környezetet terhelő anyagokról, így például kerülik a PVC használatát.

S hogy mi haszna van az efféle irodáknak? Nagyban hozzájárulnak a számokhoz, melyek bizonyítják a márka sikerességét Magyarországon. Csak az idei első negyedévben 26 százalékos forgalomnövekedést értek el az előző év ugyanezen időszakához képest! 

SOCIAL BOX