A 2017-es trendek az irodadizájn világában

Három fő irányvonal lesz meghatározó a 2017-es évben, melyek gyökerei már korábban is felbukkantak. Mitől özönlenek majd az új munkavállalók és milyen eszközökkel lehet megtartani a már meglévő dolgozókat? Az egyik a munkahelyi egészség, a másik a dolgozóközpontú dizájn, a harmadik pedig a hitelesség. Hitelességközpontú tervezés Ha nem kongruens a cég profilja, törekvései és az […]

Három fő irányvonal lesz meghatározó a 2017-es évben, melyek gyökerei már korábban is felbukkantak. Mitől özönlenek majd az új munkavállalók és milyen eszközökkel lehet megtartani a már meglévő dolgozókat? Az egyik a munkahelyi egészség, a másik a dolgozóközpontú dizájn, a harmadik pedig a hitelesség.

Hitelességközpontú tervezés

Ha nem kongruens a cég profilja, törekvései és az irodai környezet, amiben dolgoznak, könnyen lehet azt gondolni, hogy komolytalan vállalattal állunk szemben. Ha egy hirdetésben jó munkakörnyezetet ígérnek, akkor valóban legyen az iroda egy olyan hely, mely bizonyos feltételeknek eleget tesz. Fontos, hogy az irodába lépve bárki meg tudja állapítani, mely alapvető értékeket képviseli az adott cég, melyek a főbb célkitűzések és miben hisznek. Ne csak a vezetőség és az irodában dolgozók, hanem az ügyfelek számára is legyen mondanivalója – az iroda mesélje el a vállalat történetét.

A tökéletes és hiteles iroda első lépéseként érdemes meghallgatni az irodában dolgozókat, kikérni a véleményüket a munkahellyel kapcsolatban (legjobb erre a névtelenséget biztosító kérdőíves módszer). Az iroda hitvallása legyen látványos és egyértelmű. Egy austini cég, a Bazaarvoice irodájában például az erőteljes, a vállalatra jellemző színek dominálnak, mint a fűzöld, a tengerészkék, az égszínkék és a zöldeskék. A sokoldalú építészeti megoldások és a színek által egy vibráló helyet hoztak létre, mely a cég energiáit közvetíti. Így kívánták fokozni a munkavállalói elkötelezettséget, valamint a vállalat transzparens irodájával és cégpolitikájával megtartani a jelenlegi ügyfeleket.

A milleniumi nemzedék elvárásai

Az Y- és Z-generációs munkaerő, (azaz a 1980 és 2010 között született fiatalok), a jelen és a jövő munkavállalói azok, akik az irodabelsők kialakítására a legnagyobb befolyással vannak. A vállalatok ezt felismerve igyekeznek mindenáron megfelelni az új nemzedék elvárásainak, s ezáltal a többi kollégának is kedvező munkakörnyezetet teremtenek meg. Ezek a fiatalok az igazság bajnokai, mindennel kapcsolatban kritikusak, de észreveszik a törődést és igénylik is. 

Az is lényeges, hogy a figyelem mellett lássák a feljebb jutási lehetőséget és a célokat, valamint érezzék a munkahelyi jóllétet. Fontos, hogy a vállalat őszintén és egyenlő félként kezelje őket, érezzék, hogy a csapat részesei. Apropó csapat: a közösség nagy szerepet játszik ezen generációk életében, így az open office-ok és a közös helyiségek továbbra is töretlen sikernek örvendhetnek. Tehát kimondhatjuk, hogy 2017-ben is folytatódik a fiatalok befolyása az irodakialakítás és dizájn tekintetében.

Wellness az irodában

Tovább burjánzik az a trend, miszerint a munkahelyi well-being nagyban meghatározza a fiatalok munkahelyválasztását. Az épületek pozitív minősítései, mint a LEED már nem elég, többre vágynak a dolgozók, olyan kiváltságokra, melyeknek előnyeit ők is élvezhetik. Ilyen például a természet és annak megjelenése, valamint a pihenés az irodán kívül és belül. A lelki és fizikai okok már ismertek, milyen pozitív hatással van a természet a teljesítőképességre.

Az apróbb konyhakertek és teraszok mellett fontos, hogy az irodába is becsempésszük a természetet. Mindezt természetes anyagok használatával, valódi kőburkolatokkal, sok fénnyel és növényekkel érhetjük el. Egyre több helyen divat a munkahelyi fitnesz és rekreációs szobák, de gyakori a jutalomként kapott wellness pihenés és feltöltődés is. Úgy néz ki, idén is az egészséges, emberközpontú irodák hódítanak majd.

Képek: https://workdesign.com/

SOCIAL BOX