Mit NE tegyél az irodában

Sokszor érzed úgy, hogy a munkahelyeden mellőznek a társaid? A főnököd nem neked adja a legjobb feladatokat? Lehet, hogy a hibát először nem másokban kell keresned. A környezeted a viselkedésed alapján ítél meg, így lehet, hogy ami neked természetes megnyilvánulás, az másoknak egy idegen, furcsa dolog. Ezek a különös viselkedések egyúttal a szakmai hitelességedet is […]

Sokszor érzed úgy, hogy a munkahelyeden mellőznek a társaid? A főnököd nem neked adja a legjobb feladatokat? Lehet, hogy a hibát először nem másokban kell keresned. A környezeted a viselkedésed alapján ítél meg, így lehet, hogy ami neked természetes megnyilvánulás, az másoknak egy idegen, furcsa dolog. Ezek a különös viselkedések egyúttal a szakmai hitelességedet is megkérdőjelezhetik, így különösen fontos bizonyos viselkedési szabályok betartása.

Hencegés

Ha valami jó történik velünk, például egy sikeres üzletet kötöttünk, természetes, hogy örömünkben meg akarjuk osztani másokkal is. Figyelj oda a közlés stílusára, ugyanis könnyen kérkedésnek tűnhet, ha a sikereidről bizonyos módon beszélsz.

Ne mondd el mindenkinek, aki szembe jön veled a folyosón, hogy mennyire jó vagy, nagyképűnek tűnhetsz.

Ne beszélj a sikeredről hangosan, aki melletted áll kitűnően érti akkor is, ha visszaveszel a hangerőből.

A sikereid bemutatásán keresztül ne éreztesd a másikkal, akinek mesélsz, hogy ő kevesebb nálad.

Mindig köszönd meg az elismerést, akkor is, ha számítottál rá – ellenkező esetben ellenszenvet válthatsz ki másokból.

Pontos időzítés

A munkahelyedre mindig időben érkezz meg – vagy ha késel, a kollégák előtt maradj észrevétlen, a főnöködtől pedig kérj bocsánatot.

Mindig időben tűnj fel a megbeszéléseken – akkor is, ha csak a munkatársaiddal tartotok egy brainstormingot. Ha ők megtisztelnek azzal, hogy időben ott vannak, te is tegyél így.

A kért munkával mindig időre végezz, ne told ki a határidőket, csak ha egy tőled független tényező miatt csúszik a projekt – különben lustának fognak gondolni.

Ha olyan beszélgetésbe csöppensz, amihez nincs sok közöd, tudd, mikor kell távozni a helyszínről – senki nem szereti a felesleges harmadikat egy kényes beszélgetésbe belevonni.

Ha komoly dologról szeretnél beszélni a főnököddel, pl. szabadságot kérnél vagy fizetésemelésről ejtenél néhány szót, várd ki a te idődet. Nem te vagy a világ közepe, tudd, hogy melyik a legmegfelelőbb hely-idő-alkalom az ilyen beszélgetésekre.

Trehányság

Az asztalodat mindig tartsd rendben – tiszta udvar, rendes ház, nem igaz? Ne égesd le az irodát azzal, hogy káoszos az asztalod.

Figyelj oda a környezetedre. Ha például látod, hogy valaki véletlenül mellé dobta a szemetesnél a papírt, vedd fel, hiszen ez is árulkodik a jellemedről.

A közös helyiségekben, mint a konyha vagy a mosdó, mindig hagyd úgy a helyiséget, ahogy érkeztél. Más nem fogja feltakarítani helyetted, és elég hamar rá lehet jönni, ki hagyta ott a szemetet maga után.

Panaszkodás

Soha ne tedd! Legalábbis igyekezd elkerülni az ilyen szituációkat. Nem tudhatod, hogy az irodán belül ki és milyen viszonyt ápol a másikkal, így egy rossz szó és könnyen visszajuthat a munkatársadhoz, mit gondolsz róla.

A főnököd esetében ez hatványozottan igaz, ugyanis ha egy vele kapcsolatos panaszt hall, lehet, hogy kétszer is meggondolja, szeretne-e a továbbiakban veled dolgozni.

Ha állandóan negatív megjegyzéseket teszel az irodai élet egyes elemeire (sokáig kell dolgozni, rossz a büfében a kínálat, nem szeretsz a fal mellett ülni stb.), egy idő után megunják a többiek a panaszkodásaidat és jó messzire el fognak kerülni.

Külalak

Ha van irodai szabályzat az öltözködésre vonatkozóan, tartsd be. Nem a gimiben vagyunk, ahol menő a lázadás, így nem vesznek komolyan a többiek, a főnökeid különösen nem. A ruhád legyen mindig tiszta és hibátlan, a szakadt ingek és koszos nadrágok maradjanak az irodán kívül.

Az asztalnál való sminkelés, fésülködés, fogpiszkálás és egyéb tevékenység végzése szigorúan tilos – senkit nem érdekel, hogy ápolod magad.

Figyelj oda a személyes higiéniára! Ez nagyon fontos, mivel a külsőd alapjában árulkodik arról, milyen ember vagy – olyan, aki odafigyel magára, vagy olyan, aki nem törődik magával. Ez utóbbi visszataszító lehet mások számára.

Beszélgetés, telefon

Ha open office-ban dolgozol, különösen fontos, hogy a telefonos ügyeidet ne a nyitott térben, hanem máshol végezd. Ne zavard a többieket a telefonbeszélgetéssel – a magánhívásokat pedig időzítsd a szüneted idejére.

Soha ne vágj közbe a beszélgetésbe, vagy más mondatába – igazán udvariatlan és önző dolog.

Senki nem szereti a pletykafészkeket, ne beszéld ki a munkatársaidat a hátuk mögött – ha egyszer borul a bili, sokan fogják mellőzni a társaságodat.

 

SOCIAL BOX