Gigantikus tervek Hongkongban, amely London és New York babérjaira tör

A hongkongi kereskedelmi tevékenység a Kowloon központi részén és Hongkong-sziget északi partján koncentrálódott mindig a történelem folyamán, így ma is ezek a helyszínek a legjelentősebb üzletközpontok. Az elkövetkező 10-20 év során azonban új decentralizált kereskedelmi központok fognak kialakulni, amelyek kiegészítik majd a tradicionális fő üzleti negyedeket. Ezek az új centrumok Hongkongtól keleti és nyugati irányban […]

A hongkongi kereskedelmi tevékenység a Kowloon központi részén és Hongkong-sziget északi partján koncentrálódott mindig a történelem folyamán, így ma is ezek a helyszínek a legjelentősebb üzletközpontok. Az elkövetkező 10-20 év során azonban új decentralizált kereskedelmi központok fognak kialakulni, amelyek kiegészítik majd a tradicionális fő üzleti negyedeket.

Ezek az új centrumok Hongkongtól keleti és nyugati irányban csatlakoznak a metropoliszhoz az új infrastrukturális hálózatokkal, amelyek közül sok építés alatt vagy éppen tervezési szakaszban van. Az új infrastruktúra fejlesztése kulcsfontosságú lesz a városon belül és az egyes települések/településrészek összekapcsolása szempontjából, hiszen ez elengedhetetlen Hongkong hosszú távú gazdasági növekedésének biztosításához. Ne felejtsük el, hogy a város itt a Távol-Keleten olyan babérokra tör, mint Európában London vagy Amerikában New York.

Az épülő új úthálózat kiterjeszti a város ingatlanpiacának határait, ez pedig megkönnyíti a kereskedelmi tevékenység decentralizációját, és így a szomszédos, 12 milliós Szencsen városával is szorosabb és intenzívebb üzleti kapcsolatok alakulhatnak. Egy hatalmas urbánus agglomerációról van szó több tízmillió lakossal, hiszen a Hongkong-Szencsen-Kanton agglomerációban 30 millióan élnek.

Többek között öt kilométer hosszú autópálya alagút épül 2022-ig, hogy Hongkongot Kína szárazföldi részével kapcsolja össze. Emellett Szencsen hat új összeköttetést kíván kialakítani Hongkonggal: többek között ide tartozik a Kanton–Szencsen–Hongkong gyorsvasút, illetve a Szencsen és Hongkong repülőterét összekötő tenger alatti alagút. A vasútvonal teljes hossza 142 kilométer lesz, a tervezett utazási idő Kanton és Hongkong között pedig 48 perc. És akkor még nem beszéltünk a Hongkong-Zhuhai-Makaó hídról, amelynek hosszúsága 49 kilométer, egy 6750 méteres szakasza pedig a tenger alatt húzódik.

D ezzel persze nincs vége a terveknek, hiszen Kínában járunk, és itt minden gigantikus kivitelben valósul meg. A közeli Lantau és a Hongkong szigetek között hosszabb távon 1000 hektárnyi mesterséges szigetet terveznek megépíteni, hogy a túlzsúfoltságot enyhítsék. A jövőben kereskedelmi csomópontok lesznek Kelet-Hongkongban, illetve Kwun Tong, a Kowloon-öböl és Kai Tak lesz együttesen a második számú központi negyed. Az új infrastruktúra Nyugat Kowloonban, a keleti területeken és a Hongkong-szigeten élő munkavállalók számára is gyorsabb és könnyebb hozzáférést biztosít az új csomópontokhoz. 

SOCIAL BOX