Amikor az irodák birtokba vették a pesti belvárost – Az OfficeUP konferencia tanulságai

Az Akvárium Klubban az OfficeUP irodakonferencia egy valódi közösségi esemény volt közel 500 résztvevővel, akik számtalan élménnyel és tapasztalattal gazdagodhattak. A jelenlévők a JLL konferenciateremben inspiráló előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken, a Smart Office Café teremben pedig ún. World Café beszélgetésekben vehettek részt. Mindeközben a központi térben irodadesign kiállítást tekinthettek meg, ahol a legújabb belsőépítészeti trendeket és […]

Az Akvárium Klubban az OfficeUP irodakonferencia egy valódi közösségi esemény volt közel 500 résztvevővel, akik számtalan élménnyel és tapasztalattal gazdagodhattak. A jelenlévők a JLL konferenciateremben inspiráló előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken, a Smart Office Café teremben pedig ún. World Café beszélgetésekben vehettek részt. Mindeközben a központi térben irodadesign kiállítást tekinthettek meg, ahol a legújabb belsőépítészeti trendeket és irodabútorokat mutatták be. A rendezvény csúcspontján pedig a szakmai zsűri egy fogadás keretében kihirdette, hogy kik nyerték el Az Év Irodája verseny bérlői díjait.

A rendezvény alapvető célja a tapasztalatcsere és a közös tanulás volt, hiszen a szervezők meggyőződése szerint Az Év Irodája verseny mellett szükség van arra, hogy az új irodát kereső, bővülő vagy átalakítást tervező vállalkozások jó gyakorlatokat, igényes munkahelyi megoldásokat láthassanak, konzultálhassanak a szakértőkkel. A közösségi eseményen számos esettanulmány, kis- és nagyvállalati irodakialakítási projekt – tervezés, költözés, kialakítás, bővülés vagy felújítás – szemléletes bemutatásával ismertették a szakértők, hogy hogyan is lehet a 21. században sikeres és versenyképes munkahelyeket kialakítani. A-tól Z-ig megismerhettük az irodakialakítás folyamatát a tervezéstől kezdve a kialakításon, az office branding szerepén át egészen a költözésig.

Az egyes programok foglalkoztak az irodakultúra változásaival, az aktuális trendekkel, a lehetséges jövőbeni irányokkal, külön fókuszba került az iroda szerepe az adott cég munkáltatói márkaépítő (employer branding) tevékenységében. Az iroda ma már a céges kultúra fontos eleme lett, az office branding az álláskeresés egyik legfontosabb kritériuma, lényeges, hogy milyen munkahellyel szeretnénk a legjobbakat magunkhoz csábítani. Ide kapcsolódva szemléletes módon megismerhettük a munkahelyi élmény fontosságát, amely szintén elősegíti a munkadó iránti elkötelezettséget, a hatékony munkavégzést, és csökkenti a fluktuációt.

A space evolution találkozik a szervezeti evolúcióval: egyre több igény jelenik meg az irodában, ehhez egyre változatosabb tér szükséges, változnak a funkciók is a fizikai térben. Egyre professzionálisabb az irodakultúra Magyarországon is, hatalmas a választék, számtalan kialakítási lehetőség adódik az adott cég tevékenységétől, méretétől és tulajdonosi szemlélétől függően. Már teljes iparág épült az irodakialakítási szakma köré, a hazai piacon működő cégek – tervezők, építészirodák, belsőépítészek, kivitelezők, fitout- és projektmenedzsment vállalkozások, ingatlantanácsadók stb. – közreműködésével világszínvonalú munkakultúra honosodott meg Magyarországon is.

Többek között az irodakialakítás folyamatát és ezt a sokszínű világot az elmúlt évek egyik legfontosabb fejlesztésének, a Telekom új székházának bemutatásával elemezték a felkért előadók, ahol számos világtrend megjelenik. De Az Év Irodája korábbi győztesei közül is többen beszámoltak a kulisszatitkokról, vagyis hogyan lehet olyan munkahelyet létrehozni, amelyet szeretnek a kollégák, ahol jól működnek a terek és a funkciók, valódi közösség formálódik, és a cég is prosperál.

A sikeres vállalatok valódi közösséget építenek a munkahelyeken, a dolgozókkal való törődés jelenik meg az ún. wellbeing során is, ez jelenti egyrészt az egészséges munkakörnyezet megteremtését, másrészt az emberközpontú szemlélet meghonosítását. Az irodai tér fejlesztését számos kutatás vizsgálja, folyamatosan elemzik a szakértők, hogy melyek azok a trendek, amely a vállalkozások sikeréhez egy testreszabott munkahellyel járulhatnak hozzá. Emellett a szakemberek beszélgettek a közösség és közösségi terek szerepéről is az irodában, valamint a közösségi és alkalmazott irodákról.

Miközben az OfficeUP a jelen irodatrendjeit mutatta be, folyamatosan a jövőbe tekintett, hiszen napról napra fejlődik a technológia, változik a munkahelyi környezet, a tapasztalatok beépülnek az új irodakialakítási projektekbe és trendekbe. Nincs idő megállni, folyamatosan előre kell tekinteni. Olyan ez mint egy sakkjátszma, hiszen minél több jövőbeni lépést képes a vállalatunk elraktározni, annál nagyobb az esélyünk a győzelemre, vagyis a versenyképességre.

+++

Nyolc év után megújult Az Év Irodája verseny, hiszen az ingatlanpiac legjobbjai mellett külön rendezvényt szenteltek az irodaházak bérlőinek. Az Év Irodájának és Az Év Közösségi Terének járó díjakat az OfficeUP irodatrend konferencián, az ingatlanszakmát elismerő díjakat pedig a Real Estate Awards Gálán adták át. Folytatás júniusban a PropTech konferencián, ahol szintén interaktív, a bérlőkre és a dolgozókra fókuszáló előadásokra, tapasztalatcserékre kerül sor.

SOCIAL BOX