Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája – válaszol: Sellyey Tamás

1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a Te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon és a munkahelyek világában? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója? Úgy gondolom, nem túlzás azt állítani, hogy teljes paradigmaváltás zajlott le ebben a 10 évben. A válság előtti eufória utolsó perceiben még hagyományos irodaházak […]

1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a Te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon és a munkahelyek világában? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója?

Úgy gondolom, nem túlzás azt állítani, hogy teljes paradigmaváltás zajlott le ebben a 10 évben. A válság előtti eufória utolsó perceiben még hagyományos irodaházak épültek, hagyományos irodaterekkel, a ma már konzervatívnak tekinthető elrendezéssel, kiegészítőkkel. Majd következett pár szűk esztendő, amikor nem épült szinte semmi, de ezáltal új tér nyílhatott a piac, az irodák és a munkahelyek megújulására. Manapság a fejlesztőknek számolniuk kell a bérlők tervezett vagy spontán bővülési (visszaadási) igényeivel, a cégek kezdenek munkaállomás-kihasználtságot mérni, 60-80%-ra optimalizálni a férőhelyek számát, kezelni az Y/Z- generáció elsőre szokatlannak tűnő wellbeing igényeit, valamint kiemelt téma lett az employer branding. Mi ez, ha nem forradalom?

2. Októberben 9 napos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodavásár? 

Lehet sokat beszélni vagy írni arról, milyen a jó irodakialakítás, design, bútor, szőnyeg, melyek a népszerű kiegészítők vagy a munkatársak számára kínált jóléti szolgáltatások. De még sokkal jobb, ha ezt a szolgáltatók élőben megmutatják és van lehetőség az azonnali konzultációra is.

3. Ha kiállítóként lennél jelen a vásáron, Te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?

A kérdés valós, mert ott is leszünk kiállítóként a vásárban. Azt szeretnénk megmutatni kötetlen tanácsadás formájában (elsősorban tervezés, belsőépítészet, fitout, workplace témakörökben) az érdeklődőknek, hogy a cégünk szakmailag miben tudja támogatni az elképzeléseiket, fejlesztési terveiket annak érdekében, hogy a kollégáik úgy érezzék, a legjobb hangulatú és leghatékonyabb munkahelyi közösségben dolgoznak. Természetesen örömmel megosztjuk a személyes belső tapasztalatainkat is.

4. Mit szeretsz nagyon és mit kevésbé az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?

Nagyon szeretem annak a dinamikáját, hogy egy gyönyörű, általunk felújított műemléki épületben, de egy teljesen modern stílusú irodában dolgozunk. A kedvenc terem az íróasztalom, nem is lehetne másképp, hiszen jelentős időt töltök mellette. Kevésbé szeretem, hogy délutánonként két hegedűs játszik az ablakunk alatt, de csak 3-4 számot ismernek…

+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban, egy trópusi szigeten az óceán közepén?

Bár mindegyik izgalmasan hangzik, még a trópusi sziget áll hozzám a legközelebb…De ezek jók lesznek vakációs célpontnak, most úgy gondolom, örömmel dolgozom 20 év múlva is a Belvárosban.

 

SOCIAL BOX