A jövő a digitális együttműködésben rejlik

A nehéz helyzetből csak azok tudnak előnyt kovácsolni, akik alkalmazkodnak az új kihívásokhoz. Az elmúlt időszakok gazdasági válságai mára kitermelték a rájuk adandó gazdasági válaszokat. Szakirodalma van, hogy milyen intézkedések vezetik ki a cégeket vagy országokat a nehéz helyzetből, és miként lehet újra beindítani a gazdaságot. Adott problémára adott a megfelelő forgatókönyv. A koronavírus azonban […]

A nehéz helyzetből csak azok tudnak előnyt kovácsolni, akik alkalmazkodnak az új kihívásokhoz.

Az elmúlt időszakok gazdasági válságai mára kitermelték a rájuk adandó gazdasági válaszokat. Szakirodalma van, hogy milyen intézkedések vezetik ki a cégeket vagy országokat a nehéz helyzetből, és miként lehet újra beindítani a gazdaságot. Adott problémára adott a megfelelő forgatókönyv. A koronavírus azonban merőben új helyzetet teremtett, hiszen egyik napról a másikra konkrétan „be kellett zárni a világot.”

„Erre egyetlen cégnek, vállalatnak sem volt mintája, előre megírt forgatókönyve” – mondja Almás Béla, a Streamnet Zrt. vezérigazgatója. „Mi is azt éltük meg, hogy naponta hoztunk új döntéseket, míg próbáltunk tájékozódni a világban, hogy mások milyen eszközökhöz nyúlnak. Aztán amikor letettük az egyik irány mellett a voksunkat, utána finomhangoltunk. Folyamatosan figyeltünk, folyamatosan alkalmazkodtunk.

Egyértelműen látszik, hogy a pandémia hatására teljesen megváltozott az embereknek munkához való viszonya. Ezáltal a munkahelyükhöz, az irodához való viszonyuk is. Az is tény, hogy nem lesz már teljes visszarendeződés, a home-office velünk marad, de az irodára is szükség lesz, viszont mások lesznek a prioritások.

Mi már régóta tudtuk, most azonban általános érvényt nyert: az iroda akkor működik jól, ha tudjuk fokozni az együttműködés hatékonyságát. Tehát olyan információs csomópontokat kell létrehozni az irodán belül, ahol a legmodernebb eszközökkel támogatjuk a munkát. De azt is fontos tudni, hogy a technológia nem veheti át a főszerepet, csupán segítenie kell az információáramlást, a vállalaton belüli munkát.

A járvány a gondolkodásunkat is átalakította. Megszoktuk, hogy a laptopunkon egy kattintással bejelentkezünk a meetingre, vacsorát rendelünk, leellenőrizzük a gyerek háziját. Ezt a kényelmet már nem akarjuk feladni, elvárjuk, hogy az irodán belül is ugyanúgy egy kattintással elérjük a szokásos rendszereket.

Számos felmérés készült arról, hogy a válság utáni munkakörnyezet legfontosabb pontja a tárgyaló. A tárgyalóban vesszük fel a kapcsolatot azokkal, akik otthonról dolgoznak, akik külföldön vannak, és ma már nem lesz elég, ha valaki kirakja a mobilját az asztal közepére, hanem ugyanazt a kényelmet várjuk el, mint amikor otthonról jelentkeztünk be a különböző rendszerekbe. Egy gombnyomással megteremtjük a virtuális meeting room-ot, majd egy újabb gombnyomással be is léptünk.”

Tipikus döntés válsághelyzetben, hogy a cégek elkezdik leállítani a különböző beruházásokat, felülvizsgálják a költségeket, priorizálnak. Aki előrelátó, az olyan technológiákra költ, ami elősegíti a megváltozott igényekhez való alkalmazkodást és a munkavállalók igényeit. A Streamnet Zrt. vezérigazgatója az utóbbiban hisz.

„A cél egyértelmű: gyorsan felpörgetni az üzletet, behozni a kiesést. De ezt nem lehet úgy tenni, hogy közben nem vesszük észre, hogy megváltoztak a munkakörülmények. Aki most nem fejleszti a kollaborációs tereket, az versenyhátrányba kerül.
Megváltoztak a munkavállalói igények is. Mindannyian megszoktuk, hogy az okostelefonunkkal bárhová belépünk, és azonnal, gyorsan megoldunk mindent. Ugyanezt a mentalitást várjuk el az irodától, a tárgyalótól is, nem a rendszergazdára van szükségünk, hanem arra, hogy mi magunk, egyszerűen használni tudjuk a felületeket. Ha ezekre a megváltozott munkavállalói igényekre nem adunk választ, akkor elveszítjük az embereinket.

A járvány miatt kiemelt figyelmet kapott az érintésmentesség és a távolságtartás, ezért fontos, hogy egy tárgyalóban, ahol több ember gyűlik össze, tudják tartani a megfelelő távolságot úgy, hogy közben mindenki jó kép- és hangminőséget kapjon az audiovizuális rendszereken.

Az innovatív eszközökkel felszerelt iroda tehát nem csak a munkavállalói, hanem a válság teremtette új igényeket is kiszolgálja. A jövő a digitális együttműködés, a videokonferencia, és a 21. századi tárgyalóterem felé halad” – véli a szakember.

A Streamnet Zrt. húsz éve kínál innovatív megoldásokat kereső cégek számára kiváló minőségű hang- és vizuáltechnikai rendszereket. A vállalati együttműködés és csapatmunka támogatás szakértőjeként tárgyalók, kollaborációs terek technológiai kialakításával segíti partnerei sikerét.

 

SOCIAL BOX