A járvány proptech nyertesei

A koronavírus nyerteseivel beszélgetett Kalmár Zoltán, Az Év Irodája verseny alapítója.

A múlt heti OfficeUP hybrid konferencia PropTech panelére összegyűlt cégek meséltek a COVID alatt szerzett tapasztalataikról. A cím ellenére nem volt minden esetben egyértelmű az első pillanattól fogva, hogy sikertörténetet könyvelhetnek el az első hullám végére.

Kun Szabolcs a telekommunikációs szolgáltatásokat fejlesztő és ügyfélszolgálati rendszereket üzemeltető Arenim cégcsoport vezérigazgatója a korlátozások kezdeti időszakára emlékezve a partnerek óvatos magatartásáról mesélt. Eleinte igyekeztek ugyanis lemondani a megrendelt szolgáltatásokat vagy a kisebb csomagokat keresték. A megfontoltságot azonban hamarosan növekedés követte, hiszen a váltás gyakorlatilag megtisztította piacot, így csak a stabil ügyfelek maradtak talpon. A járvány tehát kitisztította a portfóliót és új igényeket teremtett remote fronton.

Az Arenim számára ezzel párhuzamosan 2020. áprilisa elnyerte a legdrágább hónap címet, ugyanis a korlátozások előtt írták alá az új iroda bérleti szerződését, ugyanakkor még a korábbi díja is aktuális volt, a munkavállalók azonban otthon maradtak. A helyzet mégsem okozott fennakadást, sőt a jövő évre már egy 20%-os létszámnövekedést is terveznek.

Az egyéni- és vállalati hatékonyság növelésére, a munkafolyamatok mérésére és a dolgozók motiválására szakosodott TcT Group-JobCTRL Kft. tulajdonos ügyvezetője, Vadász Attila elmondta, hogy mivel cége korábban is támogatta az ügyfeleket az otthoni munkavégzés gördülékennyé tételében, a tavaszi korlátozások hatására bekövetkezett 30%-os forgalomnövekedés nem okozott fennakadást számukra. Méréseik szerint a home office alatt összességében 10%-kal emelkedett a munkavállalók hatékonysága, azaz ha eddig 100 feladatot oldottak meg egy hónap alatt, ez a szám most 110-re emelkedett. Arra a kérdésre, hogy a saját munkatársaik teljesítményét milyen irányban befolyásolta a vírus okozta helyzet, elmondta, hogy mivel jól ismerték a home office fogalmát és az ösztönzés területén jelentős tapasztalattal rendelkeznek, házon belül nem észleltek változást.

Kun Szabolcs JobCTRL előfizetőként ezen a ponton megerősítette Vadász Attila állításait, valamint kiemelte, hogy munkatársaik a korábban utazással töltött időt is a teendőik elvégzésére fordítják.

Balról jobbra: Patyi László – Invensol, Somogyi Zsolt – PARKL, Vadász Attila – TcT Group-JobCTRL Kft.

A PARKL története nem indult ilyen fényesen, avatta be a hallgatóságot Somogyi Zsolt, a vállalat ügyvezetője. Márciusban ugyanis a korlátozások bevezetését követően díjmentessé vált a fővárosi parkolás, ami komoly kihívás elé állította a céget. A helyzetre két új termék bevezetésével reagáltak. A kontaktmentes, rendszámfelismerő automatával ellátott zárttéri parkolással, ami egy előzetes bankkártyaregisztrációval teszi lehetővé a fizetést, valamint az irodai parkolással, amihez rövid idő alatt integrálták az új rendszert. A gyors reakciónak, az egyéni ügyféligények teljesítésének és az új helyzet kihívásaihoz optimalizált havidíjas működésnek köszönhetően 6 hónap alatt magasabb árbevételt könyvelhettek, mint a válság előtti időszakban, az előző évhez képest pedig megduplázták a bevételüket.

Az egy évtizedes piaci jelenlétből 7 éve irodai kiszolgáló szoftvert kínáló Invensol ügyvezetője, Patyi László hangsúlyozta, hogy a home office keret kezelése hosszú évek óta szerves része a szolgáltatásuknak, az optimális irodai térkihasználás kezelése mellett.  Az optimalizálásra és a nyomonkövethetőségre már közel egy évtizede is igényt mutattak a partnereik. A COVID érkezésével párhuzamosan megemelkedett érdeklődés tehát lepte meg a vállalatot.

Az elhangzottak igazolták, hogy a valós kihívások korai felismerése és a gyors, célzott reakció mentőövet jelenthet még egy globális krízis közepén is. A megszólalók sikere pedig motivációként szolgálhat azok számára, akik még nem könyvelhették el a saját sikertörténetüket.