Az új BP irodától eldobod az agyad

A British Petrol új irodája első pillantásra hozza az innovációs törekvéseket.

Az energiavállalat 2007 óta működik a magyar fővárosban. A környezetvédelmi innovációk felé haladó cég az új irodatér berendezésekor is kifejezte a zöld környezet, a munka-magánélet egyensúly, a társadalmi felelősségvállalás és a közösségépítés fontosságát, ahol az egyén kerül a középpontba.

Az Agora Hub épületében kialakított irodát 2020. szeptemberében vették birtokba, a Váci úti irodafolyosón. Összesen 7 emeleten, 22.000 négyzetméteren, 1000 négyzetméternyi terasszal fogadják a kollégákat. Mintegy 1800 munkaállomás, 250 tárgyaló és alkotó/kreatív terület, valamint a jóllétet támogató helyiségek és lehetőségek biztosítják, hogy élmény legyen itt dolgozni.

Már első pillantásra összhangot sugároz a vállalati modernizációs törekvések és a céges értékek, valamint a fenntarthatósági célok között, ahol megvalósul az otthonosság (home away from home), sokszínűség (different together) és közösségi élmény (community engaged) hármasa.

A térben még egy kosárlabda pálya is helyet kapott, ami kívülállóként is hívogató.

A kiváló felhasználói élmény érdekében egy átfogó felmérés eredményére alapozták a belsőépítészeti tervezést, melyben a márkastratégiát és a munkavállalói utat kutatták. Az építészeti koncepciót a WeWork készítette, a kivitelezési terv pedig a DVM munkáját dicséri. Az épületben számos előremutató, innovatív technológiát alkalmaztak a világítástechnika, az árnyékolás, az adaptív környezeti kontrol, a digitális térkép vagy a helymeghatározás terén.

A tervezéskor nemcsak a fizikai, digitális és érzelmi dimenziókra koncentráltak, hanem a jövőre is készülve a rugalmasságot, fenntarthatóságot, tehetséggondozást és jól-léti stratégiákat is szem előtt tartották. Az irányt a modernizációs törekvések és az irodák megváltozott szerepe egyaránt befolyásolta.

Olyan változatos, befogadó és digitális munkahelyet hoztak létre, ahol mindenki otthon érezheti magát és lehetőséget kap a munkakörének, feladatainak és személyiségének leginkább megfelelő tér és technológia kiválasztásához.

A folyamatba a munkavállalókat is bevonták, akik nem csak az igényeiket és véleményüket fejezhették ki, hanem folyamatos visszajelzéseket is kaptak a történések alakulásáról, valamint a változásmenedzsment folyamatára is nagy hangsúlyt fektettek, ami segített fenntartani az elköteleződésüket a pandémiás időszak alatt is.

Ha megnéznéd az irodáról készült képeket, KATT IDE!