Épületbejárások, bunkertúra, Lego-motorépítés és irodalmi különjárat Közlekedési Múzeumban

Épületbejárások, bunkertúra, Lego-motorépítés, élményvezetések, családi séták és irodalmi különjárat is várja a közönséget a Múzeumok éjszakáján, szombaton a Közlekedési Múzeumban.

Május végén nyílt meg a Közlekedési Múzeum több mint 5000 négyzetméteres, időszaki kiállítása. A Volt egyszer egy Északi.a történet folytatódik című tárlat az Északi járműjavító múltját, az 1950-es évektől a 2000-es évekig ott megforduló járműveket, valamint az egykori szakemberek mindennapjait mutatja be – közölte az intézmény szerdán az MTI-vel.

A Múzeumok éjszakáján különleges vezetések tárják fel a gyűjtemény legérdekesebb kincseinek történetét. Ekkor bárki benézhet az Ikarus 66 és a Gaz-12 ZIM járművek motorjába és a Skoda Octavia Super titkaira is fény derül. A kedden megnyílt, Meg nem épült Budapest című kiállítás pedig azokat az elmúlt 150 évben született közlekedési víziókat veszi sorra, amelyek a főváros arculatát formálták volna át, ám végül nem valósultak meg.

A Múzeumok éjszakáján irodalmi különjárat is közlekedik az Astoria és az Északi járműjavító között, a 9-es busz vonalán. Az Átszállás című, az irodalom és a közlekedés kapcsolatát feldolgozó programsorozatának részeként az utasok Márai Sándor, Kosztolányi Dezső, Babits Mihály, Mándy Iván, Garaczi László és Weöres Sándor utazásról szóló szövegeiből válogatott előadás részesei lehetnek a Petőfi Irodalmi Múzeum jóvoltából.

Az érdeklődők egy-egy utazási időpontban regisztrálhatnak Huzella Júlia Osztálykirándulás, valamint Mészáros Béla A szentimentális kalauz című előadására is.

Az Északi járműjavítóban a délutáni családi programokon a legkisebbek Legóból építhetnek belsőégésű V8, boxer és sor 4-es motorokat, de akár saját terveik modelljeit is elkészíthetik.

A tárlatvezetéseken kiderül, milyen közlekedési eszközöket használtak egykor, a Poggyász mesék keretében bőröndökön, csomagokon, az utazáshoz nélkülözhetetlen tárgyakon keresztül ismerhetők meg a múzeumi gyűjtemény járművei.

A kiálíltótérben elhelyezett VR-szemüveges installációba lépve Budapest panorámáját az épülő MOL torony 143 méteres magasságából élvezhetik a látogatók.

Lakner Antal kortárs képzőművész Munkaállomás című installációja azt idézi meg, milyen volt a járműjavítóban dolgozó munkások élete, a Dízelcsarnokban pedig olyan, a közönség számára ismeretlen terek mesélnek történetükről, mint a titkos hidegháborús óvóhely és a még megújulásra váró egyéb épületek.