A kínai szupermárka gyémántházba költözik

A S.Deer ruházati márka 1994-ben indult el hódító útjára Kínában. Ma már szinte valamennyi kínai nagyvárosban jelen van, és ez az 1,3 milliárd főnyi lakosságot tekintve igazi világcéget feltételez. Az egyedülálló divatot képviselő prémium brand villámgyorsan kinőtte magát, hiszen jelenleg 800 üzlete van 28 tartományban, 2010-ben pedig elindították webáruházukat. Közben besöpörtek pár díjat, így kiérdemelték […]

A S.Deer ruházati márka 1994-ben indult el hódító útjára Kínában. Ma már szinte valamennyi kínai nagyvárosban jelen van, és ez az 1,3 milliárd főnyi lakosságot tekintve igazi világcéget feltételez. Az egyedülálló divatot képviselő prémium brand villámgyorsan kinőtte magát, hiszen jelenleg 800 üzlete van 28 tartományban, 2010-ben pedig elindították webáruházukat. Közben besöpörtek pár díjat, így kiérdemelték többek között a „China Famous Brand”-et is.

A divatmárka mindenesetre nagyot álmodott, és ennek megfelelően a Prechteck építésziroda egy pazar látványtervet tett le az asztalukra. A koncepció  az volt az új székház terveinek elkészítésekor, hogy az épület a divat világát és azt az életstílust egyaránt jelképezze, amelyet a márka is képvisel, illetve kommunikál. És mivel a divat nem csak  a ruházatot jelenti, ugyanígy az új S.Deer cégközpont sem csak szimplán az adminisztrációról szól. A Prechteck azért alkotta meg ezt a dupla kubusformátumot, mert a S.Deer külső arculatában is hangsúlyos szerepet kap a kocka.

A divatbemutatókon, S.Deer üzletek kialakításánál is különböző méretekben és formákban jelennek meg a kockák, vagyis szinte nem hivatalos logónak számít a cégnél. Egyébként a terv az épületet két strukturálisan független komponensre, kockára osztja, amelyek interakcióban állnak egy bizonyos magasságban. A két elem mintegy kiegészíti, támogatja egymást, és valójában egy hibrid-funkciót tölt be: a munka és az életstílus keverékét szimbolizálja.



 

A nagyobb kocka 25 ezer négyzetméteres területet foglal magában irodákkal, konferenciateremmel, tárgyalókkal, egyéb kreatív helyiségekkel a munkatársak számára, beleértve a földalatti parkolót 300 autó számára. A tetőkertek pedig bemetszéseket jelentenek az épület homlokzatán, amelyek természetes fényt engednek be az alacsonyabb szintekre is. A magasabb emeleteken helyezkednek el a rekreációs területek feltöltődésre, relaxációra. Egy speciális 3000 négyzetméteres terület pedig a divatbemutatók, partik és a társaság történetét bemutató kis múzeum számára biztosít exkluzív teret.

Természetesen a mai kor követelményeinek megfelelően  a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektettek, így a szürke víz hasznosítása, a napelemes rendszerek a homlokzatokon, az algamezők vagy éppen a helyi anyagok felhasználása az építkezés során említhető, mint környezettudatos megoldások. A homlokzat formai világa egy olyan organikus dizájnt akar kifejezni, amely a textilmintákat, vagyis a ruhákat jelképezi.



 


 


 


 


 


 

Tervek: Prechteck