Laurus Irodaházak, ahol a bérlők az elsők!

– A 2011 év végén a reptéri folyosón, a Határ út mentén átadott Laurus Irodaházakban olyan jelentős multinacionális cégek bérelnek irodát, mint a BDO Magyarország nemzetközi könyvvizsgáló, az ING Biztosító Zrt., az Arena Hall Vendéglátó és Szolg Kft. Milyen szolgáltatási csomagot kínál bérlőinek az irodaház? – Az irodaház teljes körű, komplex szolgáltatási csomagot kínál a […]

– A 2011 év végén a reptéri folyosón, a Határ út mentén átadott Laurus Irodaházakban olyan jelentős multinacionális cégek bérelnek irodát, mint a BDO Magyarország nemzetközi könyvvizsgáló, az ING Biztosító Zrt., az Arena Hall Vendéglátó és Szolg Kft. Milyen szolgáltatási csomagot kínál bérlőinek az irodaház?

– Az irodaház teljes körű, komplex szolgáltatási csomagot kínál a potenciális bérlőjelöltnek, illetve később a bérlőknek. Nagy előnye az irodaháznak, hogy az irodák alaprajzi kialakítása, a cellák kialakítása, vagy az open space és a cellák kombinációja a bérlők igényeinek megfelelő válaszfalazással rugalmasan alakítható. Komoly érdeklődők esetében a cég szervezetéhez, elvárásaihoz speciálisan tervezett spaceplant biztosít a tulajdonos, amely megkönnyíti a döntést. Az alaprajzi variációk száma szinte végtelen, amely a változó igénnyel jelentkező cégek esetében, illetve a nyitott terek előtérbe kerülésével jelentős értéknek számít a hazai irodapiacon.

– Manapság a költséghatékonyság a bűvös szó. Az iroda kiépítésénél milyen kedvezményeket nyújt a bérbeadó?

– A bérbeadó vállalja a nyitott terű és osztott irodaterület kiépítését, mely tartalmazza a jelenlét-érzékelős energiatakarékos állólámpákat, a 23 cm magas álpadlót, az antisztatikus moduláris szőnyegpadlót, a bérleményen belüli vizesblokkokat, a bérleményenként elhelyezett takarító-szertárat, a mikro sütővel, hűtőszekrénnyel és mosogatógéppel felszerelt teakonyha kiépítését, valamint a szerverhelyiség építészeti és gépészeti kialakítását, az ide előre telepített – tartozék – központi szerverhűtést. Az ezen felüli, bérlő által kívánt egyedi kialakítások tervezését a bérbeadó szintén vállalja. Továbbá a költözéskor az üzemeltető felügyeli és támogatja a bérlői igények megvalósulását. Mindemellett a későbbiekben a napi egy órán belüli technikusi segítséget a bérlő térítésmentesen veheti igénybe. Az irodaépületben a’lacarte és menü rendszerben is szolgáltató étterem és kávézó üzemel.

– Az utóbbi években átalakult a bérbeadó és a bérlő viszonya. Esetünkben hogyan vállal szerepet ebben a tulajdonos?

– A rugalmas bérleti kondíciók kialakítása a mai irodapiacon egy sarkalatos pont. A tulajdonos felzárkózott a piaci igényekhez és minden esetben versenyképes egyedi kondíciókat kínál a bérlőknek. Vagyis maximálisan figyelembe veszi az átalakuló irodapiaci körülményeket, a válságadta keretek szerint méltányos és korrekt üzleti kapcsolatokat ápol a jelenlegi bérlőkkel is. Az időzítés, a fizetési struktúra és az egyes szolgáltatások összértéke meghaladják a magyar irodapiaci kínálatok átlagát. Mindemellett a feltételektől függően rent free időszakokat is biztosíthat.

– Milyen plusz szolgáltatásokat élvez még a bérlő?

– Az irodaházban 24 órás portaszolgálat, 18 ipari kamerás biztonsági szolgálat, mágneskártyás beléptető rendszer, valamint karbantartói szolgáltatás biztosított, amelyek az üzemeltetési díj részét képezik. Az épületegyüttes főbejárata mellett kialakított elegáns étterem és kávézó áll a bérlők rendelkezésére. A személygépkocsival érkezők a kétszintes földfelszín alatti teremgarázsban tudnak parkolni, illetve innen közvetlenül tudnak az irodájukhoz lifttel feljutni. A biciklivel közlekedő bérlők részére a kerékpár biztonságos tárolásán túl a mélygarázsban átöltözésre és zuhanyozásra is lehetőség van. Bár az irodaépület egész területén tiltott a dohányzás, az irodaépület kialakítása miatt a gondozott gyönyörű belső kertben, az épületegyüttes elhagyása nélkül van lehetőség kijelölt helyen a dohányzásra. Az „A” kategóriás épületekben alapfelszereltségnek számító 4 csöves fan-coil rendszer van kiépítve, az irodák hőmérséklete helyiségenként egyedileg szabályozható. A központi légkezelő berendezések az év minden szakaszában kezelt, fűtőt-hűtött levegőt juttatnak a helyiségekbe. A túlnyomásos álpadlós kialakítás kellemes, huzatmentes szellőzést biztosít.

– Mely tényezőket emelne ki, amelyek a Laurus Irodaházakat egyedivé teszik a piacon?

– Az irodakomplexum kiváló közlekedés mellett, a hármas metró Határ úti megállójánál helyezkedik el, a reptéri gyorsforgalmi folyosó mellett kiváló rálátással, közel 14.000 m2 irodaterületet, és 1 000 m2 utcára nyíló kereskedelmi területet kínál a bérlők számára. A három különálló, öt- illetve hatemeletes épület kialakítása az ergonomikus személetet követi, hiszen rugalmasságot és könnyen formálható, környezetkímélő munkakörnyezetet biztosít bérlőinknek: az egyedileg kialakítható terek, a nagy belmagasság, az egész évben természetes fényt biztosító ablakfelületek, a saját vizesblokkok, az álpadló, mely a kiépítést követően is egyszerűen átalakítható a változó elektromos és szellőzési igényeknek, a jelenlét-érzékelőkkel és energiatakarékos fényforrásokkal szerelt állólámpák. Az épületek egy zárt belső pihenő kertet fognak közre, biztosítva az ott dolgozók kikapcsolódását. A környéken található zöld területek aránya kiemelkedően nagy. Rendelkezünk épülethasználati kézikönyvvel, melynek intézkedései és rendelkezései segítséget nyújtanak felhasználóink számára az energiatakarékosság tudatosításában, irányt mutatva a fenntartható gondolkodásban.

– Manapság már alapvető követelmény a fenntarthatóság. Hogyan képviseli a környezettudatos szemléletet a Laurus Irodaházak?

– A Laurus szó jelentése: babér és győzelem; többek között ezért is a zöld szín jellemző leginkább az épület külső megjelenésére. A „zöld” azonban megtalálható az épületen belül is.
A tervezés és kivitelezés során a fejlesztő alapvető szempontként gondolt a környezettudatos építésre, (főleg) passzív és aktív technológiákat és megoldásokat felhasználva. Az épület lamellás napvédelemmel és automatikus működtetéssel szerelt homlokzati üvegszerkezetei a napsugárzást szórtan engedik az épületbe, így jelentősen csökkentve a külső hőterhelést, mely lehetővé teszi a bérlőknek a hűtési energiafogyasztás alacsonyabb értéken tartását. Szintén a passzív megoldások közé sorolandó az alacsony CO2 kibocsátás követelményével előállított minőségi építőanyagok alkalmazása, a homlokzati rendszerek és nyílászárók hőszigetelő képessége, ami a téli időszakban a fűtési energia minimalizálását teszi lehetővé. Fontosnak tarjuk megjegyezni, hogy az irodaépületnek nyithatóak az ablakai – tapasztalataink alapján sajnos ez több irodaházban nem lehetséges –, ami az ott dolgozók munkakörülményeit teszik lényegesen komfortosabbá. Az irodaház a megépített előnyöket kihasználva benyújtotta kérelmét a BREEAM-hez, hogy minősítést nyerjen el inuse kategóriában.

– Az épületüzemeltetési feladatokat a Rustler Kft. látja el. Milyen szolgáltatásokat biztosítanak?

– A bérlők hibabejelentéseinek, vagy egyéb műszaki szolgáltatási igényeinek megoldását a munka jellegétől függően, a lehető legrövidebb időn belül, magas színvonalon a legkorszerűbb eszközökkel végezzük. A hibák bejelentésére a folyamatos, 24 órás telefonos ügyeletet biztosított, ezen felül a Rustler-online hibabejelentő rendszere lehetőséget biztosít a gyors reakció időkön túl a munkák folyamatos nyomon követésére. A Rustler kihelyezett saját munkatársakkal (üzemeltetési vezető, villanyszerelő és gépész technikusok, takarítók, őrzés-védelmi és recepciós szolgálat) látja el az épület komplex üzemeltetését.
 

SOCIAL BOX