Újabb közösségi iroda nyílt a Belváros szívében

Miért lenne szükség egy külön tárgyalóra, ha csak ritkán tartanak sokszereplős, közös meetingeket? Miért kellene egy külön konyha egy pár személyes cégnek, vagy egy drága fénymásoló? A shared vagy serviced office koncepció lényege az, ami az élet más területein is egyre nagyobb hangsúlyt kap: amikor ugyanarra a problémára úgy keresnek megoldást – akár idegenek, hogy […]

Miért lenne szükség egy külön tárgyalóra, ha csak ritkán tartanak sokszereplős, közös meetingeket? Miért kellene egy külön konyha egy pár személyes cégnek, vagy egy drága fénymásoló? A shared vagy serviced office koncepció lényege az, ami az élet más területein is egyre nagyobb hangsúlyt kap: amikor ugyanarra a problémára úgy keresnek megoldást – akár idegenek, hogy megosztják egymás között a költségeket, és együtt használnak olyan tárgyakat, szolgáltatásokat, melyet egyedül kifizetni nagy, és talán felesleges terhet jelentene.

Ahogy a kollégiumokban és az egyetemi évek alatt a lakótársak között már régóta működik a közösködés, a vállalatok világában a sharing egy viszonylag új ötlet, ám mióta kitalálták, több előnyét is felfedezték, mint amit a kezdetekben gondoltak: A költséghatékonyság jegyében lemondanak a cégek olyan, sok esetben kihasználatlan szolgáltatásokról, mint például a sokszor csupán presztízselemként berendezett tárgyalóterem. Bár a shared koncepció tőlünk nyugatabbra már évek óta dívik, itthon még viszonylag ismeretlen fogalom. A külföldi tapasztalatok szerint az ilyen megosztott terek kiválóak a kapcsolatépítés, az új üzleti lehetőségek feltérképezése, sőt még a kreativitás szempontjából is, hisz a különböző fókuszú cégek, vállalkozások dolgozói nem csak a folyosókon, egy köszönés erejéig találkoznak, de a közösségi irodákban  lehetőségük van ismerkedésre, eszmecserékre, egymás munkájába való, konstruktív betekintésre. A közösségi irodák lehetőségeit a nyitott szemléletű, fiatalos startupok hamar felfedezték, és követve példájukat, egyre több kisvállalkozás választja ezt a megoldást.

A 15 négyzetmétertől bérelhető irodák mintegy munkaállomásként működnek, amihez bizonyos irodai gépeket, a tárgyalótermet, a konyhát használat és igény alapján lehet a bérleti díjon felül, időarányosan kiszámított, reális összegért bérelni. A VII. kerület szívében, alig pár percre a Deák tértől és az Astoriától, a Dohány utca 12-14. szám alatt található népszerű Focus Point Irodaházban ez valósul meg. A három metróvonal találkozásának közelében, a műemlékvédelem alatt álló épületben – modern irodaegységek várják azokat, kiknek fontos a kiváló elhelyezkedés, a folyton zsongó Belváros közelsége, az inspiráló társaság, és persze nem utolsósorban meggondolják kiadásaikat.

Az épületben 24 órás recepció működik, továbbá CCTV biztonsági rendszer is gondoskodik a biztonságról,négy személylift üzemel, továbbá bisztró is szolgálja a dolgozók kényelmét. Azoknak, akik autóval érkeznek a zsúfolt belvárosba, a mélygarázsban választhatnak,parkolóhelyeket, a kerékpártárolóban is megfelelő számú bicikli fér el.

SOCIAL BOX