Biofilia az irodában
Arra, hogy a növényekre mekkora szüksége van az embereknek, nem új keletű dolog. A tech szektorban leginkább, de más ágazatokban is terjed a biofilia, vagyis a természet szeretete. A biofilia hipotézisét Edward O. Wilson amerikai biológus írta le, melynek lényege, hogy az ember és más élő rendszerek között ösztönös kapocs van, és hogy az ember egy olyan emlős, melynek szüksége van a változatosságra és sokféle ingerre a környezetében. Az emberiségnek a mentális fejlődéséhez és egészségéhez szüksége van arra, hogy más fajokhoz és a természethez is mély, kiegyensúlyozott kapcsolat fűzze. Egyre többen követik Jean Jaques Rousseau francia filozófus már-már közhellyé vált mondását, hogy „Vissza a természetbe!”. Az irodákban kiemelt szerepük van a növényeknek: nyugodtabbak és harmonikusabbak a munkatársak, a teljesítményükre pedig mérhetően pozitív hatással van a zöld látványa.
Sir Cary Cooper professzor egy munkahelyi környezet optimalizálását vizsgáló kutatást vezetett, melyből kiderült, hogy milyen nagy jelentősége van a növényeknek az iroda életében. A kutatásból kiderült, hogy a virágok 15 százalékkal növelik a dolgozók boldogságérzetét, 6 százalékkal a termelékenységet és15 százalékkal a kreativitást. A gigacégek, köztük az Amazon felismerte a problémákat, és Seattle-i székházába harminc országból telepít be háromezer növényt a 2018-ra elkészülő főhadiszállásra. Kaliforniában az Adobe székházában is hasonló a növények mennyisége, zöld tetők, kis kertek és az irodában növények tömkelege várja nap mint nap a dolgozókat. Az egyik legnagyobb vállalat, a Google dublini irodájában is hatalmas dzsungelt rendeztek be az irodában, a recepciótól kezdve a közös tereken át. De hogy egy magyar példát is említsünk, a budapesti Skyscanner is előszeretettel alkalmazza a zöld növényeket az irodájukban. Legyenek ezek a nagy vállalatok és startupok követendő példák minden iroda számára.