Már csaknem minden magyar az internet rabja

A piac koncentráltsága ugyanakkor magas, az előfizetések több mint 96 százalékát 10 szolgáltató biztosította. Az internet-előfizetések 82 százalékát egyéni, 18 százalékát üzleti szerződések adták, az előbbiek részaránya 1 százalékponttal növekedett, az utóbbiaké ugyanilyen mértékben csökkent az előző év azonos időszakához képest. A 2008. I. negyedév végi 2 millió internet-előfizetés 2017. II. negyedév végéig 7,1 millióval, […]

A piac koncentráltsága ugyanakkor magas, az előfizetések több mint 96 százalékát 10 szolgáltató biztosította. Az internet-előfizetések 82 százalékát egyéni, 18 százalékát üzleti szerződések adták, az előbbiek részaránya 1 százalékponttal növekedett, az utóbbiaké ugyanilyen mértékben csökkent az előző év azonos időszakához képest.

A 2008. I. negyedév végi 2 millió internet-előfizetés 2017. II. negyedév végéig 7,1 millióval, azaz negyedévenként átlagban 4,2 százalékkal bővült. Ezen belül a mobilinternet-előfizetések száma ezt meghaladóan, negyedévente átlagosan 7,7 százalékos mértékben nőtt, így 2012 I. negyedévétől már ezek tették ki az internet-előfizetések legnagyobb hányadát. A KSH szerint a több éve tartó lendületes fejlődés mögött a szolgáltatók gyors alkalmazkodása a technológiai változásokhoz, az okostelefonok elterjedése és a folyamatos árverseny áll.

Idén a II. negyedévben az internetszolgáltatások nettó árbevétele 55 milliárd forint volt, folyó áron 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az akciók és a díjak mérséklődése ellenére az árbevétel változása követte az előfizetésszám dinamikus bővülését. Az internetszolgáltatások árbevételének 45 százaléka a mobilinternetes előfizetésekből adódott.

SOCIAL BOX