Ilyen lett a LinkedIn új campusa a Szilícium völgyben

A világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata, a LinkedIn tökéletes helyszínt talált magának, ahol kialakíthatták új főhadiszállásukat, hiszen a kaliforniai Sunnyvale a Szilícium völgy kellős közepén fekszik a San Francisco öböl partján, ahol olyan sikercégek „tanyáznak”, mint például a Yahoo. De kicsit messzebbre is tekinthetünk, hiszen egy kőhajításnyira található Palo Alto, ahol olyan legendás cégek bontakoztak […]

A világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata, a LinkedIn tökéletes helyszínt talált magának, ahol kialakíthatták új főhadiszállásukat, hiszen a kaliforniai Sunnyvale a Szilícium völgy kellős közepén fekszik a San Francisco öböl partján, ahol olyan sikercégek „tanyáznak”, mint például a Yahoo. De kicsit messzebbre is tekinthetünk, hiszen egy kőhajításnyira található Palo Alto, ahol olyan legendás cégek bontakoztak ki, mint a Google vagy a Facebook, de még mindig itt van az Amazon, a Nokia vagy éppen a Mercedes fejlesztő központja.

Mindenesetre egészséges jövőképet formáltak, amit jól jelez, hogy egy vadonatúj campusban három épületet bérelnek, ahol mintegy 60 ezer négyzetméternyi összterületen 3200 munkatárs tevékenykedik. A 12 hektáros területet egyébként a Kilroy Realty vásárolta meg előzőleg, akik a fejlesztésért és a 12 évnyi bérleti időszakért 315 millió dollárt kapnak a LinkedIn-től. A cél az volt az új központ kialakításánál, hogy a közösségi oldal munkahelyi környezete a LinkedIn fejlődését szimbolizálja, hiszen az elmúlt időszakban a jelentős bővülésnek köszönhetően villámgyorsan számtalan új kollégát kellett elhelyezni a régi irodában. A 2003-ban alapított közösségi hálózat adatai szerint jelenleg a világ 200 országában 347 millió taggal rendelkezik, Magyarországon is több mint 300 ezer tagja van.

A cég evolúcióját érzékelteti, hogy a tervező AP+I már öt éve dolgozik együtt a közösségi portállal, hogy a LinkedIn munkatereit fejlessze. Pár éve még mindössze egy egyszintes, 3000 négyzetméteres irodaházzal rendelkeztek, míg most egy több épületből álló campust kellett berendezni számukra. Lényeges szempont volt a kialakításnál, hogy kielégítsék a felhasználók igényeit, hiszen itt a Szilícium völgyben van jelen a világ legtöbb kreatív elméje, akik jó néhány nagymenő vállalatnál kaphatnak jó fizetést. Az új irodaterek ennek megfelelően úgy ösztönzik a hatékonyságot és a kommunikációt, hogy a díszletek és a funkciók segítségével közösséget formálnak az alkalmazottakból és az egyes csapatokból.

A munkafilozófia új sztenderdjeit valósították meg, amely jobban reflektál a cég kultúrájára és értékeire. A vibráló helyszínen nagy hangsúlyt fektettek a természetes anyaghasználatra, így például a főépületben a fa padlóburkolatok a fő közlekedési útvonalakat jelölik ki, miközben játékos atmoszférát teremtenek. A Brick & Mortar Café névre hallgató kávézó már a nevében is a téglahasználatot jelzi, és belsőépítészete egy top kategóriás étterem igényességével vetekedik. De vannak itt egyéb relaxáló funkciók, mint például fitneszterem, játékterem, kisebb pihenőszobák, és a kollaborációra és innovációra tökéletesen alkalmas kényelmes lounge helyiségek. De ezek már valóban megszokott szolgáltatások egy globális technológiai vállalat esetében.

 

SOCIAL BOX