Saját fejlesztésben saját iroda
Ingatlanfejlesztő cégként milyen szempontok voltak a legfontosabbak saját irodájuknak a berendezésénél?
Az Atenor Magyarországon is igyekszik megkülönböztetni magát a többi ingatlanfejlesztő cégtől projektjeinek minőségében, volumenében, az irodaházak előremutató zöld, műszaki tartalmában, felszereltségében. Ennek a megkülönböztetésnek a hangsúlyozása volt a cél saját irodánk belsőépítészeti tervezésénél is. Igyekeztünk eltérni a megszokott aktuális trendektől, a konzervatív fejlesztői stílustól. Ezért a szürkés, egyhangúbb árnyalatok helyett színes, vidám irodakialakítás mellett döntöttünk, amely ugyanakkor letisztult, elegáns és különleges megjelenést képvisel a berendezésben, magas minőségi színvonalat a bútorok, a burkolatok, az anyagok használatában. Az egész irodakoncepció a mi mentalitásunkat és rugalmasságunkat tükrözi, a bejáratnál található show roomban lesznek mobil, változtatható elemek, amelyek lehetővé teszik a tér több funkcióra történő használatát.
Mennyire szólt bele a belga anyacég az iroda kialakításába?
Az Atenor egy dinamikusan fejlődő cég, de mégsem számítunk multinacionális vállalatnak, jelenleg 70-en vagyunk európai szinten, ebből Magyarországon 11 fő dolgozik. Mivel létszám tekintetében kisebb szereplőnek számítunk, ezért nálunk még sokkal demokratikusabb és családiasabb körülmények vannak, ami lehetővé tette, hogy azt valósítsuk meg, ami igazán jellemző ránk, a magyar irodára, kollégákra. A belgák látták a terveket és szerettük volna, ha nekik is tetszik az iroda, de teljesen szabad kezet adtak a megvalósításhoz.
Megjelenésében, berendezésében nagyon hangsúlyos lett az ügyfélfogadó és show room rész, ez a leendő bérlők felé is kinyilatkoztatása az Atenor filozófiának.
Az volt a célunk, hogy az a tér, amely az irodába belépve fogadja az embert, az markáns, különleges, tágas hely legyen, ami több funkciót is betölt. Egyrészt ott található a recepciónk és a fogadóterünk egy kisasztallal, fotelekkel, ahol tudnak várakozni a vendégeink, van egy Coffe Corner, ahol az irodavezető kolllégák rögtön tudják főzni a kávét, teát a vendégeinknek. Emellett a tér betölti az általunk meghatározott show room funkciót, amelyben nem az irodaházainkban használt burkolati és egyéb mintákat mutatjuk be, hanem ahol a projektjeink jelennek meg, egy óriás televízión folyamatosan futnak a videók a meglévő fejlesztéseinkről, és kiállításra kerülnek a makettjeink. Egy olyan teret akartunk létrehozni, ahol a látvány lenyűgözi az oda belépőket.
Mi különbözteti meg leginkább az Atenor fejlesztésű épületeket a piacon lévő irodaházaktól?
Tíz évvel ezelőtt, amikor az Atenor Magyarországra jött, és elindult a Váci Greens irodaház együttesének a fejlesztése, akkor más fejlesztőknél még nem volt elterjedt a projektjeinkre jellemző zöld, ergonómikus, környezettudatos hozzáállás és gondolkodás. Ez ma már alapvetővé vált, az elmúlt 10 évre jellemző volt a zöld irodaházak térnyerése. Mi már egy évtizeddel ezelőtt felismertük hogy ezt az irányt kell követni és érdemes ebbe pénzt fektetni, és kommunikálni a bérlők felé, hogy ez jelenti a jövőt. A Váci Greens volt az első irodaház, amely elnyerte a Breeam Excellent minősítést, ma már magától értetődő, hogy a most épülő irodaházak zöld minősítést kapnak és különböző környezettudatos minőségi specifikációval épülnek fel. A másik erősségünk a flexibilitásunk, mindig hangsúlyozzuk a meglévő bérlőknek és bérlőjelölteknek, hogy mi gyorsak vagyunk, kialakítás tekintetében semmire nem mondunk nemet, nincsenek kötöttségek, úgy tervezzük meg a házainkat műszakilag, formailag, méretben, hogy azok bármely igényre szabhatóak legyenek. Legújabb elkészült épületünk, a közepes méretű, 15 ezer négyzetméter alapterületű Váci Greens D, ahol a mi irodánk is van, egy évvel ezelőtt került átadásra, a kivitelezés 10 hónapig tartott. Nekünk minden fejlesztésünk spekulatív, a bérlőkkel való szoros együttműködésnek, a részünkről tapasztalható rugalmas hozzáállásnak és a kitűnő ár-érték aránynak köszönhető, hogy a legtöbb házunk átadáskor vagy teljes mértékben vagy többségében már kiadásra kerül. Nálunk nem alapfeltétele a kivitelezés megkezdésének az aláírt szerződés. Jelenleg három irodaházat fejlesztünk párhuzamosan: a Váci Greens E és F épületet amelyek alapterületben további 50 ezer négyzetmétert jelentenek a már eddig átadott 80 ezer négyzetméteres négy irodaházhoz képest, valamint az Aréna Business Campus első épületét. Mindegyik spekulatív fejlesztés, de már vannak aláírt szerződéseink ezekre az új projektekre is.
Milyen bérlői kört céloznak meg a fejlesztésekkel?
Egy meghatározott bérlői réteg keres bennünket és érdeklődik a projektjeink iránt. Többségében nagy nemzetközi multinacionális cégek, amelyek nagyobb méretű 2-3000, 5-6000 nm, de akár 15.000 vagy 40.000 nm alapterületű irodákat keresnek. Ez összefüggésben van azzal, hogy mi nem különálló épületeket, hanem irodaparkokat fejlesztünk, amelyeken belül jól tudnak a bérlők bővülni, legyen az előre jelzett vagy a költözést követő spontán igény a további terület bérlésére. Emellett természetesen kisebb alapterületű bérlők, külföldi cégek is megtalálhatók nálunk, illetve a földszinti helyiségeket a magyar szolgáltató cégek bérlik éttermet, kávézót, orvosi rendelőt, szépségszalont vagy banki szolgáltatásokat kialakítva.
Krizsán Barbara belsőépítész- reBarbara Design Stúdió -, a Váci Greens D irodaházakat tervező Vikár és Lukács Építész Iroda fit-out terveiből kiindulva, a megrendelő elképzelései szerint tervezte meg az Atenor irodákat. „Nem egy szokványos irodai belső tér kialakítása volt a kérés, hanem kilépve a komfortzónából, az általánosan alkalmazottól és megszokottól teljesen eltérő koncepciót kellett megvalósítani. Egy modern, dinamikus, fiatalos, ugyanakkor elegáns tér megtervezése volt a feladat, amely már az első pillanatban lenyűgözi az oda belépőket. Ez leginkább a recepció és várótérrel egybefüggő show room részben érvényesül, ahol a rejtett ledes világítással ellátott íves falak és a feszített fóliás egyedi lámpatestek a fogadótér geometriájához igazodva tovább fokozzák a nagyléptékű tér reprezentatív jellegét. Szeretem a letisztult felületeket, ezért a bemutatóterembe és a konyhába gumi padló, az irodaterekbe homogen modul Shaw padlószőnyeg került. Az iroda egyik leglátványosabb eleme a break-out zónaként is használt konyha-étkező, ahol a Wilkhahn Occo fehér asztala és székei szinte lebegnek a piros padlón és a piros konyhabútor előtt. Az iroda egészére jellemzőek az élénk színek, a sötét és világos kontrasztok, amelyek megjelennek a padlószőnyegen, a falakon és a bútorkárpitokon, székeken és asztali paneleken. A padlószőnyeg színes részei egyes helyeken funkciókat is kijelölnek, melyek például kijelölik a munkaállomások pozícióját. A kiemelt ügyfélterekbe, a tárgyalókba, a vezetői irodákba a többi Steelcase bútorral harmóniát alkotó német Wilkhahn magas minőséget képviselő, modern, mégis időtlen székeit és asztalait választottuk. A jól sikerült összképhez, a projekt sikerességéhez nagyban hozzájárult a megrendelővel való jó együttműködés, a folyamatos és előremutató kommunikáció.”
Vezetői irodák, kiemelt tárgyalók és konyha-étkező: Wilkhahn Graph tárgyalóasztal, Occo tárgyalószék és étkezőszék, Actiu Block szekrények – Europa Design
Steelcase Frame One loop és Frame One Bench asztal, Steelcase Gesture és Steelcase Reply, Steelcase Share it – Blue Business Interior és Kinnarps Primo székek
Break out és bejárati lounge area: Kastel Koppa és Kastel Klasse – Fonte bútor
Barrisol és egyedi világítótestek: 3F projekt
Burkolatok: Shaw Tru Colours, Nora Noraplan gumiburkolat, Ege Epoca Ecotrust
Még több irodadizájnra vágysz? Látogass el Instagram oldalunkra!