InstantPlace, azaz irodabérlés az Y generáció nyelvére fordítva

A két fős csapat saját tőkéből, nagyjából egy év tervezés és előkészítés után startolt. Azóta az online rendszerük térképes keresőjével, az ország egyre több pontján már 40 bérbeadó partner, immár 100 helyisége közül válogathatnak a felhasználók. Faludi Nórával, az egyik alapítóval beszélgettünk. Fél éve vagytok a piacon, mik az első tapasztalatok? Szeptember óta 250 felhasználó […]


A két fős csapat saját tőkéből, nagyjából egy év tervezés és előkészítés után startolt. Azóta az online rendszerük térképes keresőjével, az ország egyre több pontján már 40 bérbeadó partner, immár 100 helyisége közül válogathatnak a felhasználók. Faludi Nórával, az egyik alapítóval beszélgettünk.

Fél éve vagytok a piacon, mik az első tapasztalatok?

Szeptember óta 250 felhasználó regisztrált a rendszerbe, akik több mint 200 foglalást bonyolítottak le rajtunk keresztül. Jelenleg olyan freelancerek körében népszerű a szolgáltatás, akik tényleg rugalmasan, akár 1-2 órára foglalható helyszínt keresnek, legyen szó irodáról, tárgyalóról vagy akár workshop szervezéséről.

Az elejétől fogva minden folyamatot ketten vittünk végig, ezért lassan haladunk, ugyanakkor ennek is megvan az előnye. Rengeteget tanulunk, és a visszajelzések alapján, a felmerülő igények szerint formáljuk a rendszert. A felhasználói és a bérbeadói oldal edukációja időigényes folyamat, de töretlenül hiszünk a sikerben és türelmesek vagyunk.

Miért választanak Titeket egy coworking irodával szemben?

Fontos kihangsúlyozni, hogy az InstantPlace rendszerében is elérhetők a közösségi irodák. Rajtunk keresztül is érkeznek hozzájuk foglalások, tehát inkább támogatást nyújtunk számukra, hogy növeljék a kihasználtságukat. Mi abban segítjük a felhasználókat, hogy egy átlátható rendszert építettünk, amiben könnyen megtalálják az igényeiknek megfelelő helyszínt, anélkül, hogy elvesznének a keresés útvesztőjében.

És mi a helyzet a bérbeadókkal, milyen konstrukcióval dolgoztok?

Alapvetően jutalékos rendszert kínálunk a cégeknek. Az InstantPlace-n keresztül beérkező foglalások után 20%-os díjat kérünk, de fontos tudni, hogy ez csak akkor működik, ha a felhasználók azonnal lefoglalhatják a kiválasztott helyiséget. Amikor ez a vállalat által használt rendszerből adódóan nem lehetséges, és csak foglalási kérés fut be, akkor a havidíjas elszámolás lép életbe, amiben a platformon való megjelenést biztosítjuk. A bérbeadó minkét esetben jobban jár, mintha üresen állna a szóban forgó helyiség. A felhasználók számára pedig díjmentes a szolgáltatás.

Jelenleg a szereplők bevonásán és a szolgáltatás széles körű megismertetésén dolgoztok. Ezen kívül milyen célokat tűztetek ki?

Manapság egyre nagyobb verseny tapasztalható a vállalatok által alkalmazott employer branding eszközök terén. 2025-re 4 munkavállalóból 3 az Y generációból kerül ki. Érthető tehát, hogy az őket célzó megoldások kerültek a figyelem központjába. A jól működő szolgáltatások gyorsan meghódítják a piacot, ami elősegíti a kínálati oldal fejlődését is.

Magyarországon egyre több vállalat vezeti be a rugalmas munkaidőt, bár a világ többi pontjához képest még jelentős elmaradásban vagyunk. Az a tervünk, hogy amíg lezajlik a hazai munkáltatók felzárkózása, mi felépítjük az InstantPlace a b2b szekcióját, azaz egy all you can work rendszert hozunk létre, ami egy rendkívül hatékony Y generációt célzó eszközt jelent majd béren kívüli juttatásként. Ebben az ágazatban tehát átkerül a fókusz a szabadúszókról, a cégek dolgozóira. Nekik szeretnénk létrehozni egy olyan bérletet, amivel igénybe vehetik a bérbeadóink helyiségeit. Úgy gondoljuk, hogy az odáig vezető út még rengeteg új kihívást rejteget, de készen állunk a feladatra.

A beszélgetés során tovább erősödött bennünk, hogy az InstantPlace nem csak a PropTech Hungary Konferencián, hanem a mindennapokban is egy izgalmas színfoltot jelent. Próbáljátok ki a szolgáltatásukat Ti is, és írjátok meg nekünk a tapasztalataitokat!

SOCIAL BOX