Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája – válaszol: Feuertag Ottó
1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon és a munkahelyek világában? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója?
Az irodapiacon határozottan felértékelődött a munkakörnyezet jelentősége, a cégek egyre komolyabban veszik, és költenek is rá. Megjelent az employer branding is a köztudatban, de a HR szakemberek véleménye agy irodakoncepció kialakításában sokszor alulértékelt. A munkahelyek szélesebben értelmezett világában folyó digitalizációs forradalom, a generációs különbségek erőltetett hangsúlyozása valamint, a cuki – sárga falas, piros babzsákos nagy matricás – instagram sztár irodák elvtelen hájpolása igencsak ellentmondásos helyzetet eredményezett. Nem jó helyen vannak a hangsúlyok. Sokkal mélyebbek a problémák, és az ezekre adott, elérhető válaszok igencsak vegyes minőségűek. Trendi dolog most irodával foglalkozni, de nem mindenki szereti ezt tudományosan végigvinni…
2. Októberben tíznapos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodatér kiállítás?
Egy nemzetközi kiállításon tudományos kutatások jól prezentált eredményeit és az azokból eredő tárgyi- technológiai megoldásokat látjuk fizikai valójukban megjelenítve. Ezt keresném én is itthon! 26 éve a Magyar IFABO kiállítás és vásár hasonló céllal és kiválóan betöltötte ezt a funkciót. A cégek kivárták a kiállítást, majd utána döntöttek a fejlesztéseikről, vásárlásaikról.
3. Ha kiállítóként lennél jelen, te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?
Bemutatnám a munkakörnyezetet kutató, tanácsokkal ellátó, és minősítő Nemzetközi Well Certification elveit. Ez az adatalapú rendszer 7 kategóriába (nem 10-be) rendszerezi a vizsgálati szempontokat az ingatlan építése, berendezése és működtetése, valamint a HR folyamatok tekintetében.
Büszkén elmondhatjuk, hogy saját irodánk Magyarországon elsőként regisztrálta magát a rendszerbe, mint befejezett belső projekt. A hatékonyság növekedéséről és a folyamatról külön konferenciát lehetne indítani, de egyelőre az irodaházunk 3 nemzetközi szervezettől kapott díja is mutatja, hogy jó az irány, ha nehéz is meggyőzni erről más cégeket.
Különösen fontosnak tartom a Well minősített irodák professzionálisan berendezett minőségét megkülönböztetni, minden más – gyakran félrevezető, vagy félreértelmezhető – wellbeing, smart, green and well, vagy well irodaházban berendezett átlagos irodákhoz képest. Ennek a minősítésnek nem szabad felhígítani, kilúgozni a jelentését.
4. Mit szeretsz, és mit utálsz az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?
Különösen szeretem a sok kollaborációs teret, melynek nagy része kültéren is élvezhető. Kedvenc tárgyam az akusztikus szófánk a fényterápiás barrisol álmenyezet alatt.
Amit nem szeretek benne? Talán azt, hogy nem tudtunk geotermikus rendszert beüzemeli a talajviszonyok miatt, ezért a hálózati energiafelhasználásunk még nem tudott 0-hoz közelíteni.
+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban egy trópusi szigeten, az óceán közepén?
20 év múlva én leginkább olvasni és beszélni szeretnék személyesen emberekkel, fiatalokkal és vezetőkkel. Hiszem, hogy noha az eszközök modernebbek lesznek, de a munka és a társadalom viszonya akkor is jelentős kihívásokat fog elénk állítani, csak talán több robotot és AI-t kell bevonni a folyamatokba.
Űrkorszak ide, technológiai forradalom oda, az emberek alapigényei és gondjai hasonlóak lesznek. A tudományos megoldásoknak akkor is lesz piaca!
Ha érdekelnek a legjobb hazai szolgáltatók és az irodaterek evolúviója, akkor gyere el az októberi Office XPO-ra és légy részese Magyarország első irodatér fesztiváljának!