Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája – válaszol: Pásthy Zsolt
1. Mi történt az elmúlt 10 évben a te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója?
Hatalmas fejlődésen ment keresztül a hazai irodapiac, és folyamatosan közelítünk a nemzetközi normákhoz. A Steelcase-en keresztül mi már több mint 10 éve a tudásalapú térmegközelítést valljuk. Nemzetközi projektekben már akkor is láttuk, hogy ez működik, de itthon akkor még csukott fülekre találtunk, hókuszpókuszként tekintettek rá. A bútorokon és annak költségein volt a hangsúly, beszerzőkkel tárgyaltunk, m2/ fő alapján terveztek, nem volt számukra érdekes egy átfogóbb megközelítés.
Az utóbbi pár évben jutottunk el odáig, hogy Magyarországon is értik és elfogadják: a tér nem korlát, hanem egy stratégiai eszköz. Felismerték, hogy az irodának nagy szerepe van a munkaerő bevonzásában, megtartásában és motiválásában. 10 évvel ezelőtt meghallgattak az Ügyfelek, most pedig már meg is hallanak minket, nyitottak a tanácsadásra és a konzultatív folyamatokra, már nem beszerzőkkel, hanem cégvezetőkkel és HR menedzserekkel tárgyalunk, már nem csak irodabútorokról beszélgetünk, hanem térstratégia kialakításról, amelyben egyre nagyobb hangsúlyt kap a funkcionalitás, és egyre nagyobb szerepet játszik a munkavállaló.
2. Októberben tíznapos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodatér kiállítás?
Az ügyfelek számára ez egy remek lehetőség egy helyen, egy időben megismerni a trendeket, a szolgáltatókat, inspirálódni, beszélgetni, tapasztalatot cserélni, kapcsolatot kiépíteni. Hiszen a mai világban minden folyamatosan változik, ezt a változást – legyen az költözés, bővülés, átalakulás – felkészülten várni nagy előnyt jelenthet.
3. Ha kiállítóként lennél jelen, te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?
Mi ott leszünk kiállítóként az OfficeXPO-n, mint Blue Business Interior és mint floor by Blue is. Számunkra a legfontosabb az Ügyfél segítése, felkészítése, inspirálása. Mindenki számára érzékeny folyamat a költözés, átalakítás, ezért a mi célunk, hogy olyan hatékony kialakításokat, design és termék megoldásokat mutassunk az Ügyfeleinknek, amelyek mindezt a folyamatot könnyebbé tehetik számukra. Kapaszkodókat, tippeket, módszereket, eszközöket szeretnénk megmutatni nekik. Mindezt egy helyen!
4. Mit szeretsz és mit utálsz az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?
Mi épp most költöztünk új irodába, aminek kialakításában projektmenedzserként volt szerencsém részt venni, így minden, amit az előző iroda tapasztalatából hoztunk, és amit a Steelcase révén mi magunk is vallunk, az új irodában megvalósult. Igazi szerelemprojekt volt. Nem tudnék egy-két dolgot kiemelni, inkább javaslom, hogy gyertek el, nézzétek meg és próbáljátok ki, hisz az Office Week keretén belül nyitva áll az ajtónk és kipróbálhatjátok milyen egy általunk kialakított irodában dolgozni, valamint azt is megtudhatjátok, hogy hogyan lehet ilyen irodateret kialakítani!
+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban egy trópusi szigeten az óceán közepén?
Egy ír kocsmában, U2-t hallgatva, jó társaságban:) De a viccet félretéve, a fent felsoroltak közül bármelyik szóba jöhet. Ha 5 éve azt mondja nekem valaki, hogy olyan térben dolgozhatunk, mint most, nem hittem volna el, minden folyamatosan változik, ki tudja, hová fejlődünk 20 év múlva.
Ha mindent akarsz tudni az irodapiacról, a munkahelyek világáról, a legújabb trendekről, és te akarsz lenni a legjobb, akkor gyere el az Office Week-re és az OfficeXPO-ra!