Ébredezik a világ a koronavírus okozta átrendeződésből, de vajon merre induljunk?

Mit tanácsoltok a munkáltatók számára? A munkavállalók visszacsábítása és aktivizálása összetett feladat, tehát érdemes elemekre, lépésekre bontani. Munkavállalói oldalról a napi rutin felborulása komoly változás. Legyen szó akár a kényelmes otthoni környezet megszokásáról vagy a családosoknál kialakult lehetséges diszkomfort élményről. Az emberi természet köztudottan nehezen kezeli a változást, küzd ellene. Emiatt a visszaállás nehézségeket eredményezhet, […]

Mit tanácsoltok a munkáltatók számára?

A munkavállalók visszacsábítása és aktivizálása összetett feladat, tehát érdemes elemekre, lépésekre bontani.

Munkavállalói oldalról a napi rutin felborulása komoly változás. Legyen szó akár a kényelmes otthoni környezet megszokásáról vagy a családosoknál kialakult lehetséges diszkomfort élményről. Az emberi természet köztudottan nehezen kezeli a változást, küzd ellene. Emiatt a visszaállás nehézségeket eredményezhet, egy újabb drasztikus érzést kelthet a munkavállalóban, akár a közösségtől való félelem, akár az otthoni komfort feladása miatt.

A legtöbb vállalat első lépésként osztott munkahetet vezetett be, fokozatos munkahelyi jelenléttel. Ilyen esetekben tudunk mi is, a PONT co.lab tervezőiként bekapcsolódni és segítséget nyújtani. Vannak “csalogató” eszközök, mind a munkáltatók kezében, mind nálunk tervezőknél.

Egy jó közösségbe, jól funkcionáló munkakörnyezetbe szívesebben és könnyebben térünk vissza. Érdemes párbeszédet nyitni a kollégákkal, és egyeztetni velünk, tervezőkkel is, hogy milyen lehetséges térbeli megoldásokra van szükség.

A home office tanulságain elindulva együtt megvizsgáljuk, hogy milyen eszközök lesznek azok, amik új elemként beemelhetők a korábban jól működő irodatérbe.

Milyen belsőépítészeti megoldásokban gondolkodhatnak azok, akiknek már van kész irodájuk, ráadásul nemrég készült el?

A korábban említett konzultáció során közösen megvizsgáljuk, hogy alaprajzi szinten mely egységeket kell finomhangolni a funkció szempontjából.

Az egészségügyi előírások és a céges policy hogyan érvényesül összehangoltan a térben, illetve mi szolgálja a biztonságos, hatékony munkavégzést, mi inspirálja az embereket. Kényelmi szempontok, új proptech technológiák és eszköz jellegű megoldások is alkalmazhatóak.

A vállalat szövetét egyfajta organizmusként kell vizsgálnunk aszerint, hogy milyen csoportosulások és mintázatok figyelhetők meg a térhasználatban vagy az elrendezésben.

Nagyon fontos a közösségi élmény és az egymás közti interakció erősítése olyan pozíciók esetén, amik a csapatmunkára, a kollektív tudásra, együtt gondolkodásra épülnek.

Fel kell ismerni és meg kell figyelni azt is, mely munkakörök számára fontos a fókuszált “magányos” munkakörnyezet, hiszen ezek esetében akár a home office akár indokolt is lehet.

Az office branding szemlélet szerint eddig a cég image jellegű jelenlétén volt a hangsúly, ezentúl viszont jobban előtérbe kerül a szervezet óvó, gondoskodó, inspiráló szerepe.

Fontos, hogy ez a térszervezésben is megjelenjen. A változatos térfunkciók, a kollaborációt és elvonulást segítő megoldások továbbra is ugyanolyan hangsúlyosak, mint a jól kialakított megjelenésbe illeszkedő információs és jelzőrendszerek. Fontos, hogy ezeket is “brandingeljük”, ugyanakkor észrevétlenül építsük be a design részeként, hogy a jól láthatóság mellett a térbe is illeszkedjenek.

Mit ne hagyjon ki semmiképp, aki éppen új iroda kialakításába kezd?

Tervezőként fel kell készülnünk arra, hogy az új iroda kialakításokat a jelen helyzet nagyban befolyásolja, mind térszervezés, mind funkciók és vizuális elemek felhasználásában.

Az irodaterek mérete és funkció felosztása jelentősen megváltozhat annak hatására, hogy az adott vállalatnál milyen mértékben fog beépülni a home office rendszere. A fix munkaállomások és hot deskek aránya, illetve a kollaborációs terek milyen mértékben váltják fel az open office-ok tereit.

A tervezés első szakaszában a megváltozott, hosszútávon beépülő új munkafolyamatokat és vállalati célokat kell felderítenünk, ezeknek megfelelően teszünk téri, bútorozási javaslatokat.

Hangsúlyt kell fektetnünk a biztonságos emberi érintkezésekre, bútorozásban és anyagválasztásban. A figyelemfelhíváshoz kreatív infografikai rendszereket tervezünk, melyek összhangban vannak a vállalat brandbook-jában használt színekkel és arculati elemekkel.

Mit emelhetünk ki, amiben Ti most különösen jól tudtok segíteni a cégeknek?

Mivel nálunk a tervezés során a belsőépítészet és a grafika egy komplex folyamatként valósul meg, így az office branding eszköztárának teljes spektrumát lefedve tudunk megoldást nyújtani ügyfeleinknek.

A folyamat során olyan környezetpszichológiai és vizuális kommunikációs szempontok alapján dolgozunk, amelyek a vállalati célokat és a szervezet folyamatait támogatják. Mind a belsőépítészeti térformálás, mind az épületgrafikai felületek terén, egységet és harmóniát teremtve az új elvárások idején is.

 

SOCIAL BOX