Új nevezési határidő Az Év Irodája versenyen
A győztesek évről évre tükrözik a hazai irodapiac fejlődését, ezzel pedig amellett, hogy inspirációként szolgálnak a költözés előtt álló szervezetek számára, rengeteget elárulnak a cégüknél képviselt szervezeti kultúráról, azaz élnek az office branding nyújtotta lehetőségekkel.

Ha az irodátok idén készült el vagy átalakításon esett át, 2021. december 15-ig még benevezhetitek Az Év Irodája versenyre. A korábbi évekhez hasonlóan a fotókat és a leírásokat később is feltölthetitek, azonban a nevezési határidő december 15-én lezárul.
A több mint egy évtized alatt érkezett pályázatok lekövették az egyterű irodák térnyerését, az ergonómia, a design és a funkció egyensúlyát, a munkavállalói jóllétet vagy a munkakultúrát érintő kérdéseket, illetve ezzel párhuzamosan az irodák szerepének átalakulását is. Érkeztek saját kézzel megvalósított remekművek, volt, aki egy kolostorban rendezte be az új irodát, emeleteket összekötő csúszdákat épített vagy daruval egy komplett villamost beemelt az iroda közepére. A zsűri komplex értékelési folyamatában azonban természetesen nem csak a design kap figyelmet.

A verseny idén Cs. Kovács Nikolett személyében új zsűri elnököt köszönthet, aki korábban nevezőként a dobogó minden fokát bejárta az általa vezényelt iroda kialakításoknak köszönhetően, tehát pontosan tudja, hogy gyakorlatban mi vonzza majd a dolgozókat.
“Az irodapiac eddig sem tudta függetleníteni magát a gazdaságtól, melyet tavaly január óta a járványhelyzet meglehetősen átrendezett. A cégeknek többéves, home office bevezetést előkészítő folyamat átugrásával kellett azonnal reagálniuk a kialakult helyzetre a business continuity fenntartása érdekében, és egyik napról a másikra lehetővé tenni az otthoni munkavégzést.
Az eleinte rendkívül szórakoztató gyerekszoba sarkából vagy a konyhaasztal mellől történt bejelentkezések a mindennapok részei lettek, és egyre kevésbé lehetett a csökkenő hatékonyságot humorral kompenzálni.
Megjelent a hibrid munkavégzés fogalma, amit az irodapiac is igyekezett lekövetni. Sorra születtek a munkavállalók biztonságát szolgáló megoldások és terek. A tavalyi évben idő hiányában legtöbbször csak fél, sokszor a designt sem kímélő megoldásokat láthattunk, például sakktábla elvű munkaállomások, fertőtlenítő állomások formájában.
Az idei évben átadott terek tervezőinek viszont a járványhelyzet okozta kényszerű paradigmaváltást is implementálni kellett.
Hatalmas izgalommal várom, hogy milyen megoldások születtek a design és a praktikum vékony mezsgyéjén úgy, hogy a dolgozók elégedettsége mellett a biztonságukra is legalább akkora figyelmet fordítottak.” – hangsúlyozta az új elnök.
Ha idén készültetek el az irodátokkal vagy átalakítottátok, nevezzetek MOST és mutassátok meg az egész országnak, hogy milyen környezetben dolgoztok! Legyen a Tiétek Az Év Irodája!