Hasfelmetsző Jack utálná ezt a helyet. Tombolnak a színek Londonban

Az Urban Salon azt a megbízást kapta, hogy a BBH London reklámügynökség londoni irodáját teljesen alakítsa át. A Sohóban a Kingly Streeten található cégközpont egy hatalmas márványborítású átriumot körbevéve három szintet foglalt el, amelyet most teljesen újjávarázsoltak. Az épületet utoljára 2003-ban újították fel, ráadásul az akkori alaprajzi elrendezés az egyes divíziók elkülönítését erősítette. A BBH […]

Az Urban Salon azt a megbízást kapta, hogy a BBH London reklámügynökség londoni irodáját teljesen alakítsa át. A Sohóban a Kingly Streeten található cégközpont egy hatalmas márványborítású átriumot körbevéve három szintet foglalt el, amelyet most teljesen újjávarázsoltak. Az épületet utoljára 2003-ban újították fel, ráadásul az akkori alaprajzi elrendezés az egyes divíziók elkülönítését erősítette. A BBH London ezért egy vadonatúj alaprajzot szeretett volna látni, ahol az elmúlt évek változásai is tükröződnek, magyarán ahol az összes tevékenység mozgatórugója a nagybetűs kreativitás. Ha már amúgy is reklámügynökségről beszélünk, akkor ez nem egy hátrányos óhaj.

A cég amúgy is azt szerette volna, ha áttetszőbb és rugalmasabb térszerkezet alakul ki, ahol az egyes részlegek közötti átjárhatóság könnyedebbé és természetesebbé válik. A helyiségek egymásutánja tehát az új szisztémában azt szolgálja, hogy a különböző munkamódszerek lehetőséget kapjanak a kibontakozásra. Legyen az nagy vagy kis csoportos tevékenység, vagy akár külső partnerekkel, akár szabadúszókkal történő együttműködés, mindenki számára megfelelő terep legyen a munkára. Vagyis összefoglalva egy vibráló, nyitott teret képzeltek el, amely olyan, mint egy művészeti iskola. Az Urban Salonnak tehát a régi konvencionális irodát kellett átalakítania egy inspiráló, befogadó és energikus nyitott stúdióvá, amely reflektál a cég értékeire, és nagyszerű táptalaja lehet a kreatív és sikeres ötleteknek.

Először az átrium és az emeletek kapcsolatát kellett gatyába rázniuk. Itt a kulcselem nyilvánvalóan a lépcsőház volt. A gipszkartonból és bambuszból újjáalakított lépcsősorok az átalakítás után fizikai kapcsolatot létesítenek az egyes osztályok között, és nagyobb interakcióra ösztönzik a munkatársakat. Ezen kívül egy új csigalépcső köti össze az egyes emeleteket, amely meggyorsítja a közlekedést a szintek között, és a vertikális mozgást mobilizálja, mintegy légies könnyedséget biztosítva. Ráadásul a centrális zónában, vagyis az átriumban az egyterű munkatér mozgatható bútorokkal van berendezve, amelyek megint csak a közösségi interakcióra bátorítanak. Ez a központi terület egyébként időszakos rendezvényeknek és cégrendezvényeknek is nagyszerű helyszíne lehet, ahol akár 400 fő is elfér a megfelelő konfigurálást követően.

Mindemellett új típusú munkaállomásokat hoztak létre, amelyek a kreatívabb megbeszélésekre ösztönöznek. A lépcsőkorlátok mellett például újabb informális mobil munkahelyeket alakítottak ki, ahonnan az alkalmazottak a nagy nyitott térre láthatnak, így megint csak az együttműködő készségeket fejleszthetik. Plusz random jelleggel szétszórva kilenc színes ülőgarnitúrával ellátott úgynevezett „gondolkodó boxot” helyeztek el, amelyek a spontán gondolatokra fókuszálnak, nehogy az értékes ötletek elvesszenek. A többi egyéni munkavégzésre alkalmas munkaállomás pedig ahogy már megszokhattuk, az iroda távolabbi részein találhatóak, ahol nagyobb a nyugalom és kisebb a zaj.

A látogatók a harmadik emeleten találják a recepciós pultot, vagyis éppen a háromszintes iroda szívébe érkeznek meg, amint kilépnek a liftből. A vendégek egy pillantással szemrevételezhetik a három emeletnyi teret, vagyis egyetlen röntgenfelvétel, és máris minden feltárul. Láthatják amint a természetes anyagok használatával – mint fa, bambusz, szövet – kialakított melegséget árasztó atmoszférában egy igazán energikus cég dolgozik a projektjein.

SOCIAL BOX