Ilyen menő helyen dolgoznak a legendás játékfejlesztők

Az online közösségi játékipar úttörőjének tartott Zynga olyan játékokat fejlesztett többek között, mint a FarmVille, a CityVille vagy éppen a Words with Friends. Sokáig együttműködött a Facebokkal, azonban miután útjaik elváltak, a Zyngára nehéz idők köszöntöttek, több irodájukat is bezárták. Időközben be akartak törni a szerencsejáték-piacra is, ami kudarcos vállalkozásnak bizonyult, most úgy néz ki, […]

Az online közösségi játékipar úttörőjének tartott Zynga olyan játékokat fejlesztett többek között, mint a FarmVille, a CityVille vagy éppen a Words with Friends. Sokáig együttműködött a Facebokkal, azonban miután útjaik elváltak, a Zyngára nehéz idők köszöntöttek, több irodájukat is bezárták. Időközben be akartak törni a szerencsejáték-piacra is, ami kudarcos vállalkozásnak bizonyult, most úgy néz ki, hogy visszatértek a gyökereikhez, vagyis a játékfejlesztéshez. Aztán az is lehet, hogy lehúzzák a rolót.

Mi még az idilli állapot és bőség idejében kialakított, több ezer négyzetméteres különleges díszletekkel telepakolt székhelyüket nézhetjük meg San Franciscóban. Mindemellett persze a dolgozók jóléte is biztosított, hiszen ingyen van a reggeli, ebéd és vacsora, valamint hatalmas finteszcentrum várja a földszinten a sportolni vágyó dolgozókat. Az irodaházat egyébként a „The Dog House” névre keresztelték.

Csaknem 2000 munkavállaló dolgozik (dolgozott) itt nap mint nap, így valóban ajánlatos volt egy sokszínű és meglehetősen tagolt munkahelyben gondolkodni, ahol a közösségi terek valódi heuréka-hatást érnek el. Az alkalmazottak csapatokra oszlanak az egyes projektek alapján, így például a CityVille alkotói önálló teamet alkotnak és így tovább. Bár egy ekkora térben igen nehéz a megfelelő egyensúlyt megtalálni a közösségi helyiségek és a fókuszmunkára kialakított zónák között.

A hatemeletes épület közepén egy hatalmas és nyitott átrium magasodik, ami eleve meghatározza az enteriőr karakterét, ekképpen az egyes divíziók közötti interakciót erősítik, és ezzel a közös tengellyel fenntartják a folyamatos kommunikációt, vagyis senki sem vonul vissza saját elefántcsonttornyába. Minden falfelületet és teret dekorációk és játékok uralnak, amelyek egyrészt azt sugallják, mintha egy gigantikus játékbarlangban járnánk, másrészt a társaság mottóját – „Play Well” – igyekszenek megjeleníteni.

A cég utóbbi években jelentkező lejtmenetével párhuzamosan – törvényszerűen – a társaság vállalati kultúráját is kikezdték a kritikusok, így csupán szép díszletnek tűnik az irodaházuk. A kilépett dolgozók szerint szinte állandóan dolgozni kellett, hajtották őket a végtelenségig, míg a vezetőség a vádakra úgy reagált, hogy itt a meritokrácia a legfontosabb elv, vagyis az előrelépés és pozíció kizárólag az alkalmazott tehetségétől, teljesítményétől és szorgalmától függ. Ezt a két mondatot tegyük egymás mellé, és mindenki vonja le a következtetést magának.

 

 

 

Fotók: Jason Madera

 

SOCIAL BOX