Önök is ilyennek képzelték a H&M székhelyét?

A H&M 1947 óta töretlen sikereknek örvend, olyannyira sikerült kibővíteni a márkát, hogy jelenleg 4000 márkaboltjuk van szerte a világban, ezzel a spanyol érdekeltségű Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear) után a második legnagyobb kiskereskedelmi lánc. A svéd márka központja Stockholmban található, innen irányítják és koordinálják az üzleteket. Nagy dolgok történnek és történtek itt az […]

A H&M 1947 óta töretlen sikereknek örvend, olyannyira sikerült kibővíteni a márkát, hogy jelenleg 4000 márkaboltjuk van szerte a világban, ezzel a spanyol érdekeltségű Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear) után a második legnagyobb kiskereskedelmi lánc. A svéd márka központja Stockholmban található, innen irányítják és koordinálják az üzleteket. Nagy dolgok történnek és történtek itt az elmúlt évtizedekben, amihez sok munkatársra van szüksége a cégnek. A többszintes épület megfelelő számukra, kényelmesen elférnek a dolgozók a szellős és átlátható környezetben. Hétköznapi elegancia és praktikus terek jellemzik a főhadiszállást.

Az irodaházban egyáltalán nincs olyan érzése egy embernek, hogy ez egy iroda lenne, ahol komoly munka folyik, inkább hasonlít egy bevásárlóközpontra, csak annyi különbséggel, hogy itt leginkább az alkotói folyamatok kerülnek előtérbe. Különféle osztályokon tevékenykednek a dolgozók, vannak dizájnfelelősök, vizuális szakemberek, fotósok, marketingesek, sales-esek, stylistok egyszóval mindenki egy helyen végzi a feladatát. Gondoljunk bele, mennyi ember kell egy márka üzemeltetéséhez! Egy ilyen nagy brand esetében ez a legpraktikusabb, hogy a különféle ágazatokat összerakják, mert így házon belül azonnal meg tudnak beszélni valamit, vagy meg tudják oldani a felmerülő problémákat. Már csak azéet is megéri itt dolgozni, mert a cafeteria állítólag a H&M-ben kifogástalan, plusz pont, hogy a munkatársak ingyen kapják a finom falatokat. Az itt található hosszú asztal egy kifutóra emlékezteti az embert. De nem csak emlékezteti, hanem át is tud alakulni egy rögtönzött kifutóvá! A házon belüli bemutatókat általában itt szokták megtartani.

Az iroda a svédek hűvös és egyszerű stílusát követi, mely nem túl feltűnő, így hagyja kibontakozni a kreatív elméket, és ez biztosítja, hogy nem vonja el semmi a figyelmüket a munkáról. Természetesen egy ruházati márkáról beszélünk, így a vizualitás mégsem maradhat ki az arculatból. Az alapszín, mely mindenhol hatalmas mennyiségben megjelenik, a legegyszerűbb szín: a fehér. A márkának sikerült úgy feldobnia, hogy semmiképp ne legyen unalmas és túl steril a környezet. Egy-egy kanapé mintázata, egy-egy szőnyeg színe nagyon meghatározó, ám mégsem túl feltűnő eleme tud lenni ennek a fehér hangulatnak. Van is külön egy fehér szobájuk az úgynevezett „White room”, mely telis-tele van különféle könyvekkel, divatkatalógusokkal, szövetekről szóló írásokkal, mintha egy különleges és modern könyvárba csöppent volna az ember.

A cég jelenleg több mint 230 tervezővel dolgozik együtt, közülük többen állandóan bent vannak az irodában. Az ő szobájukban történik a tervezés azon fázisa, amikor még csak mood boardok (ötlettáblák) formájában születik meg egy-egy elképzelés. Miután elfogadták az ötletet, jöhet a kivitelezés. A varrodákban létrehozott ruhákat visszaküldik ide, a központba, ahol már nem csak próbababákon, hanem élő modelleken próbálják meg a ruhákat. Külön részlege van az online platformosoknak is, ahol megtervezhetik a szövegeket és befotózhatják a kollekciókat a webshop számára. A nem kreatív munkatársak (managerek, kereskedelmi szakemberek, könyvelési osztály, stb.) sem panaszkodhatnak, az ő irodáik is a stílusosan steril mintát követik, melyek a legmodernebb technológiával vannak felszerelve.

Egy érdekesség: tudták, hogy minden itt dolgozónak (igen, még a vezérigazgatónak is) egy évben kétszer kötelességük, hogy beálljanak valamelyik üzletbe dolgozni? Ez nemcsak vicces, de azért is fontos, saját maguk tapasztalják meg, milyen a bolti környezet, a vásárlókat, az esetleges hibákat.

 

SOCIAL BOX